[ARK: Survival Evolved] - ARKSverige.se Community & Servrar

Permalänk
Medlem

[ARK: Survival Evolved] - ARKSverige.se Community & Servrar

Hej allihop!

Vi är ett glatt gäng från Malmö som pyntat ihop till två ARK-servrar på en 100/100 fiberlina. Då vi är fullständigt förälskade i spelet har vi dessutom skapat en svensk communitysida (www.arksverige.se) som är förknippad med nämnda server. Där kan man grotta ner sig i allt från forum till nyheter, tips och trix, samt övrigt om ARK.

Vår nuvarande server har väldigt många aktiva spelare och vi snittar runt 60 personer inne varje kväll på PvP #1. Vi har många stora planer och planerar just nu på att utöka vårt serverutbud med fler servrar.

Våra administratörer är väldigt aktiva och tillmötesgående. Våra servrar uppdateras frekvent och rensas enbart om spelet kräver det. Det enda vi önskar av våra besökare är att de har kul och uppför sig i chatten.

Nedan finner ni all nödvändig info:

PvP #1: http://www.gametracker.com/server_info/213.64.26.121:7777/

PvP #2: http://www.gametracker.com/server_info/85.227.28.132:7777/

PvE #1: http://www.gametracker.com/server_info/213.64.26.121:27017/

Serverinformation inklusive regler: http://www.arksverige.se/serverinformation/

Fråga gärna här eller i vårt forum om ni undrar över något!

Vi ses väl i Sveriges Största Arkvarium?

/Administratörerna

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Ryzen 3700x | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio | G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3600MHz | Corsair HX750i | Corsair Obsidian 800D | Sennheiser G4ME Zero | AOC 35" G-Sync Curved @ 120 Hz

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekommendera denna servern. Den är uppe 24/7 och administratörerna verkar vettiga.

Permalänk
Medlem

Vad är eran åsikt kring PvO, det vill säga Player vs Offline? Jag och min tribe tröttnade på att logga in varje kväll efter jobbet och upptäcka att allt vi ägde var förstört och stulet under dom timmarna när ingen av oss kan vara online, så vi letar nu efter någon unofficial server som har någon lösning på detta problemet (vanliga lösningar jag sett är att inte tillåta att attackera baser där ingen är online för att försvara dom, eller att ändra serverns inställningar till PvE mellan 00:00 och 17:00).

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

@MaloW:

Vi har nyligen uppdaterat våra regler på: http://www.arksverige.se/serverinformation/
Där ingår bland annat "INGET onödigt förstörande av egendom".
I dagsläget har vi ingen specifik regel mot PvO, men det är möjligt att det kommer i framtiden. En regel för detta är dock extremt svår att upprätthålla då det varken finns loggar för vad som händer på servern eller någon bra översikt över alla spelare.

Vi håller bra uppsikt över servern och de spelare som befinner sig i omlopp och servern finns till för att alla spelare ska trivas. Att köra rövartåg runt ön och trasha alla baser som huvudsyfte är exempelvis inget vi tillåter.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Ryzen 3700x | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio | G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3600MHz | Corsair HX750i | Corsair Obsidian 800D | Sennheiser G4ME Zero | AOC 35" G-Sync Curved @ 120 Hz

Permalänk
Medlem

@Eisen Okej.
Hur fungerar det om man vill migrera sina karaktärer till er server från en officiel server för att börja spela där, är det något ni har slagit på och det funkar osv? Jag har bara läst om det men aldrig gjort det själv.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

@MaloW:
Vi har stängt av möjligheten för migrering av karaktärer till servern. Detta för att man inte ska kunna komma in på servern i max level och ganska enkelt förstöra för andra.
Servern ganska precis varit aktiv i en vecka nu, så ännu finns det ingen som har nått max level. Därmed har ni bra möjligheter för att ta plats och stanna kvar här.
Ni är varmt välkomna att börja spela hos oss!

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Ryzen 3700x | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio | G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3600MHz | Corsair HX750i | Corsair Obsidian 800D | Sennheiser G4ME Zero | AOC 35" G-Sync Curved @ 120 Hz

Permalänk
Medlem

Jag känner Eisen IRL och utan att han övertalade mig, det var mer att jag övertalade mig själv genom hans snack om det >.< så köpte jag det trots att jag ogillar att köpa early access-spel, bara haft dåliga erfarenheter av det (DayZ någon?).

Vad jag vill säga är att Eisen är en person som precis som mig ser ner på fuskare och tycker det förstör spelupplevelsen. Och inte bara fuskare utan även personer som förstör för andra och kanske dödar utan att först interagera med spelaren. Så kallad KoS (kill on sight) som är väldigt vanligt i DayZ.
Jag kan inte säga med säkerhet men det känns som att servern sakta men säkert kommer gå åt hållet att bli lite "RP-ig".
Regeln "Vi tillåter INTE omotiverade mord. Ser du en annan spelare kräver vi att du kommunicerar med denna först för att lösa eventuella konflikter." som dem har tycker jag är ett tecken på det. Och det är precis så jag tycker att sådana här spel ska vara, även DayZ (om jag får dra den parallellen för sista gången). Det spelet hade varit MYCKET roligare om folk faktiskt hade vågat ta kontakt med varandra och se vad den andre är för någon typ av person istället för att skjuta först och loota sen.

Det blir så mycket mer djup i spelupplevelsen när man stöter på någon och inte ALLS vet vad den personens uppsåt är. När det är så så är det faktiskt väldigt lätt att ens adrenalin börjar pumpa igång hårt, kanske att man blir rädd för man ser ett gäng en bit bort men har lyckats gömma sig i hopp om att dem inte ska få syn på en och kanske kidnappa och råna en, eller att man träffar på en person och börjar bråka (eller något) och sen blir det en fight på liv eller död (för sådant är ju nog okej på servern skulle jag tro?), det viktigaste är att man först "interagerar" med den andre personen.

Blev lite mer text än jag tänkte skriva men som sagt så känner jag Eisen IRL och kan gå i god för att han inte kommer spawna en tämjd brontosaurus eller whatever när han sitter i kläm, då tar han hellre smällen och dör som oss vanliga spelare! Dock känner jag inte hans server-kompisar (tror det är hans arbetskamrater?) men dem lär nog också vara likadana!

Jag har bara lirat i knappt en timme men ska in och härja lite igen nu tänkte jag. Kanske ses vi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skez:

Det blir så mycket mer djup i spelupplevelsen när man stöter på någon och inte ALLS vet vad den personens uppsåt är. När det är så så är det faktiskt väldigt lätt att ens adrenalin börjar pumpa igång hårt, kanske att man blir rädd för man ser ett gäng en bit bort men har lyckats gömma sig i hopp om att dem inte ska få syn på en och kanske kidnappa och råna en, eller att man träffar på en person och börjar bråka (eller något) och sen blir det en fight på liv eller död (för sådant är ju nog okej på servern skulle jag tro?), det viktigaste är att man först "interagerar" med den andre personen.

Det är precis så vi tycker att det ska fungera. Det handlar mycket om sunt förnuft och att respektera andra spelare och deras egendom.

Självklart kommer det alltid att finnas spelare som endast är ute efter att förstöra, men då hör de inte hemma på vår server.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Ryzen 3700x | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio | G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3600MHz | Corsair HX750i | Corsair Obsidian 800D | Sennheiser G4ME Zero | AOC 35" G-Sync Curved @ 120 Hz

Permalänk
Medlem

TeamSpeak

Hej igen!

Jag tänkte uppdatera alla här om hur det går för oss och communityn.
Vår server växer konstant och som ett nytt tillägg till communityn har vi nu satt upp en TeamSpeak server som är fri för alla spelare på vår server att använda.

Läs mer om vår TeamSpeak här: http://www.arksverige.se/nyheter/nu-har-vi-en-egen-teamspeak-...

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Ryzen 3700x | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio | G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3600MHz | Corsair HX750i | Corsair Obsidian 800D | Sennheiser G4ME Zero | AOC 35" G-Sync Curved @ 120 Hz

Permalänk
Medlem

Går spelet bara att köpa på Steam eller? Tänkte om man kunde komma undan lite billigare. För det kostar väl typ 300? Är det värt pengarna för ett sådant spel?

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Går spelet bara att köpa på Steam eller? Tänkte om man kunde komma undan lite billigare. För det kostar väl typ 300? Är det värt pengarna för ett sådant spel?

Det går för tillfället bara att köpa på Steam. Just nu har de en kampanj så det är 17% rabatt, vilket ger ett pris på 23€(ca 230kr).

Om det är värt pengarna är en väldigt subjektiv åsikt, men är man intresserad av open world spel, kan klara sig med lite buggar och många uppdateringar samt gillar dinosaurer så tycker jag absolut att det är värt pengarna.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Ryzen 3700x | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio | G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3600MHz | Corsair HX750i | Corsair Obsidian 800D | Sennheiser G4ME Zero | AOC 35" G-Sync Curved @ 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Går spelet bara att köpa på Steam eller? Tänkte om man kunde komma undan lite billigare. För det kostar väl typ 300? Är det värt pengarna för ett sådant spel?

Skrivet av Eisen:

Om det är värt pengarna är en väldigt subjektiv åsikt, men är man intresserad av open world spel, kan klara sig med lite buggar och många uppdateringar samt gillar dinosaurer så tycker jag absolut att det är värt pengarna.

Inget spel för oss som inte gillar att få den i stjärten av vad jag förmodar är spelets enklaste aggressiva dinosaurie? Dilophosaurusen...

Först har man span på en, "Fan va nice tänker man", lite hide eller meat (vad man nu behöver). Man spanar lite till för att kolla så där inte är fler i närheten för finns där en finns där oftast fler. Man ser ingen, går till attack, dodgear giftet den spottar, slår några slag och bam, precis när den dör får man ett spott bakifrån och plötsligt har man tre stycken till på sig. Och då är man körd. I alla fall jag som är noob och level ~10 eller vad jag är, 12 kanske.

Pirayorna är rätt... roliga dem också.

Permalänk
Medlem

Er server är full och det går inte längre att joina.

Permalänk
Medlem

Tiden är kommen!

Det är dags för oss att inviga får fantastiska arena med första omgången av Gladiatorspelen!

ARK Sverige har under de senaste veckorna byggt en enorm arena som vi kallar för vårt Dinoseum. Här ska vi anordna olika tävlingar, och utanför dessa tider är den öppen för allmänheten.

Se fler bilder här: http://imgur.com/a/Oo0kd

Läs mer om tävlingen och anmäl er här:
http://www.arksverige.se/nyheter/tavling-gladiatorspelen/

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Ryzen 3700x | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio | G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3600MHz | Corsair HX750i | Corsair Obsidian 800D | Sennheiser G4ME Zero | AOC 35" G-Sync Curved @ 120 Hz

Permalänk
Medlem

Nu har vi lanserat våra nya servrar som kör PvE och Survival of the Fittest. Välkomna in i Sveriges Största Arkvarium!

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Ryzen 3700x | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio | G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3600MHz | Corsair HX750i | Corsair Obsidian 800D | Sennheiser G4ME Zero | AOC 35" G-Sync Curved @ 120 Hz

Permalänk
Medlem

Ikväll kl 18 går vår nya server PvP #2 live. Välkomna!

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Ryzen 3700x | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio | G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3600MHz | Corsair HX750i | Corsair Obsidian 800D | Sennheiser G4ME Zero | AOC 35" G-Sync Curved @ 120 Hz

Permalänk
Medlem

Vi har nu lagt in en MOD på vår PvE server för att öka intresset på denna. Vi kommer endast att köra högt trovärdiga MODs med bra rykte på vår server.
Den första modden vi kör är Aku Shima som innehåller mer föremål att bygga, exempelvis glashus.

Läs mer om modden här:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=479295...

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Ryzen 3700x | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio | G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3600MHz | Corsair HX750i | Corsair Obsidian 800D | Sennheiser G4ME Zero | AOC 35" G-Sync Curved @ 120 Hz

Permalänk
Medlem

Tjo! Fick lite synpunkter på var jag & polaren byggt vårat hus, råkade hamna nära en grotta och folk måste gå igenom våran gate för att ta sig ner till den (vi blockerar inte själva ingången, bara för att förtydliga).
Vi blockerar inte heller några spawns i den, åtminstone inte kistor eller artifact.

Räcker det att vi sätter upp en skylt med att behemoth-gaten inte är låst eller ska vi dra om muren så folk kan gå efter den till grottan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Tjo! Fick lite synpunkter på var jag & polaren byggt vårat hus, råkade hamna nära en grotta och folk måste gå igenom våran gate för att ta sig ner till den (vi blockerar inte själva ingången, bara för att förtydliga).
Vi blockerar inte heller några spawns i den, åtminstone inte kistor eller artifact.

Räcker det att vi sätter upp en skylt med att behemoth-gaten inte är låst eller ska vi dra om muren så folk kan gå efter den till grottan?

Om ni inte verkligen behöver ha muren runt ingången vore det bästa att ni byggde om muren, om ni har möjlighet. Sätt annars upp en skylt som du säger så att folk kan komma förbi genom er gate.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Ryzen 3700x | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio | G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3600MHz | Corsair HX750i | Corsair Obsidian 800D | Sennheiser G4ME Zero | AOC 35" G-Sync Curved @ 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisen:

Om ni inte verkligen behöver ha muren runt ingången...[/size]

Den blockerar vägen till vägen ner, och behöver göras dubbelt så lång
Sätter upp en skylt nästa gång jag går online!

EDIT:
Bild för tydlighetens skull (hittade ingen högupplöst karta med vinter i övre vänstra hörnet)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänkte kika in på ARK före jobbet men PVP #1 har inte uppdaterats trots att Halloween patcherna släpptes den 28:e och PVE #1 är offline. Varför har endast PVP #2 uppdaterats till v221.0?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Tänkte kika in på ARK före jobbet men PVP #1 har inte uppdaterats trots att Halloween patcherna släpptes den 28:e och PVE #1 är offline. Varför har endast PVP #2 uppdaterats till v221.0?

Hej! Vi har tyvärr haft stora problem med uppdaterande av servrarna då en tjänst kopplad till ARK Server Manager har legat nere. Den är fortfarande nere, men vi har nu lyckats uppdatera PvP #1. PvE #1 är på gång så fort vi har möjlighet.
Ber om ursäkt för besväret!

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Ryzen 3700x | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio | G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3600MHz | Corsair HX750i | Corsair Obsidian 800D | Sennheiser G4ME Zero | AOC 35" G-Sync Curved @ 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisen:

Hej! Vi har tyvärr haft stora problem med uppdaterande av servrarna då en tjänst kopplad till ARK Server Manager har legat nere. Den är fortfarande nere, men vi har nu lyckats uppdatera PvP #1. PvE #1 är på gång så fort vi har möjlighet.
Ber om ursäkt för besväret!

Jahaa okej. Tack för att ni informerade, det uppskattas

Permalänk
Medlem

Spelat på PvP #1 i cirka en vecka!
Riktigt trevligt folk på servern och jag har väldigt mycket skojj!
Kom på andraplats i lördags i en 7kamp som en Tribe anordnade där det va blandannat Raptor-rally, Dimochase, 1vs1 med svärd/sköld osv!

8/10 Dodoägg får servern utav mig!

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Medlem

Härligt att höra! Grattis till andraplatsen!

Skrivet av Havocboy:

Spelat på PvP #1 i cirka en vecka!
Riktigt trevligt folk på servern och jag har väldigt mycket skojj!
Kom på andraplats i lördags i en 7kamp som en Tribe anordnade där det va blandannat Raptor-rally, Dimochase, 1vs1 med svärd/sköld osv!

8/10 Dodoägg får servern utav mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Ryzen 3700x | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio | G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3600MHz | Corsair HX750i | Corsair Obsidian 800D | Sennheiser G4ME Zero | AOC 35" G-Sync Curved @ 120 Hz

Permalänk

Kan bara varna för denna server. Sämre Admins får man leta efter, allt skylls på att man gör det på egentid. Men är det så jobbigt så lämna över till någon annan då. Sedan går det rykten om hurvida Admins hjälper vissa ingame mer än andra. Har hänt tidigare. Senaste påhittet var att man loggade in och då utan ens vetskap så hade dom gjort anarki på servern. Kul när man har investerat så mycket tid genom att spela där... Tydligen ska det råda kaos i nästan en vecka! Varför så lång tid? Så om du har tänkt hitta en schysst server så leta vidare efter en som inte bajsar på sin community!