StackHash? - Windowsrelaterat eller?

Permalänk
Medlem

StackHash? - Windowsrelaterat eller?

Igår fick jag hjälp med Windows. Sen dess har jag uppdaterat och installerat drivrutiner. Men nu kommer nästa problem - oavsett vad jag startar får jag någon form av StackHash - problem.
Jag har försökt söka vad det kan vara men allt jag får fram är att det är ett problem inte hur man löser det eller vad det är för typ av problem.

Detta är ett exempel:

Problemsignatur:
Programtidsstämpel: 546a5670
Namn på felmodul: StackHash_d861
Modulens version: 6.1.7601.18869
Tidsstämpel för felmodul: 556366f2
Undantagskod: c0000374
Undantagsförskjutning: 00000000000bfc22
OS-version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Språkvariant-ID: 1053
Ytterligare information 1: d861
Ytterligare information 2: d86124db254e3f3b0a0763f7337c85a3
Ytterligare information 3: abcc
Ytterligare information 4: abccca11600c4464c581ef2f10d3b633

Någon som har någon idé?
Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på någon form av hårddisk/ssd-problem.
Din hdd/ssd tillverkare kanske har något diagnos/reparations-program du kan köra? Helst då utanför Windows.

Permalänk
Medlem

Jag körde scannow för att kolla om där var något fel. Det framkom att det fanns ett antal problem på disken som inte kunde repareras. Så, blir att skicka tillbaka.

Permalänk
Medlem

@Travaren: Fast sfc /scannow är väl för att verifiera windows egna filer?

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem

@djnaden OK - jag fick det tipset av vår datakille på jobb efter jag frågat honom så jag antog att det var rätt.
Men - då kanske jag ska installera om/ göra en reparation eftersom det då är fel på windowsfilerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travaren:

@djnaden OK - jag fick det tipset av vår datakille på jobb efter jag frågat honom så jag antog att det var rätt.
Men - då kanske jag ska installera om/ göra en reparation eftersom det då är fel på windowsfilerna.

Visst kan du installera om, men kolla först att disken du installerar på är fri från fel för annars uppträder samma sak igen.
Vad har du för disk?

Permalänk
Medlem

@Wickman Jag har denna disk:
http://www.inet.se/produkt/4304752/ssd-240gb-ocz-arc-100

Jag gjorde en scan disk först som inte hittade något. Därefter installerade jag Win på nytt, hämtade Guru från tillverkarens hemsidan för att kolla. Inga fel. Uppdaterade med Win update och allt fungerade tills de sista uppdateringarna - gav blåskärm och stängdes av men startade igen. Kollade då sfc/scannow som inte kunde slutföras. Ny scandisk som hittade en hel del fel och som försökte återställa och reparera - tog strax över 1h. Omstart men win startade inte - testade startrep men det fungerade inte. Oavsett vad jag gör stängs datorn av och startar igen.

Kan tillägga att jag satt i min gamla SSD för att se om jag kunde komma åt filerna på den nya SSD. Fungerar utan problem. Där ligger ju ingenting alls förutom Windows men ville se om jag kom in på den - vilket jag alltså gör.

Så ser läget ut nu... Min gamla SSD är bara på 40 gb så det är därför jag ville ha en ny.

Permalänk
Medlem

När du gick in i uppdate och sökte, efter det att du nyinstallerat Win, så antar jag att du fick något/några 100-tal uppdateringar att hämta hem? Installerade du alla på en gång?
Om du drog hem och installerade så många på en gång kan det bli fel har jag upptäckt sedan tidigare.

Gör en ny Win-installation men den här gången hämtar du hem uppdateringarna i flera omgångar med omstart av datorn mellan varje gång. Gör du det så löser det sig nog. Ta max 15-20st för varje omgång. Kör också Win-uppdateringarna och säkerhetsuppdateringarna var för sig, dvs blanda dem inte under samma installation (åtminstone inte nu i början).

Permalänk
Medlem

Har installerat om Windows nu - aktiverat det. Kollat scannow och chkdsk. Inget fel. Ska göra som du föreslår och ta några uppdateringar åt gången och skiljt. Hoppas detta löse sig.

Dessutom när jag nu kollade på uppdateringarna så såg jag att den ville hämta uppdateringar för Win Defender. Brukar inte den kunna ställa till lite elände?

Permalänk
Medlem

Hur gick det Travaren, fungerar det nu?

Permalänk
Medlem

Än så länge fungerar det.
Efter jag installerade om körde jag som du föreslog ca 10 uppdateringar per ggr samt delade upp säkerhet/win för sig. Dessutom tog jag Frameworken sist.
Lite då och då körde jag scannow för att kolla men som sagt, än så länge håller det.

Så, det verkar ju som om det ska vara fixat.
Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Härligt.