Köpråd android surfplatta för max 2500:-

Permalänk
Medlem

Köpråd android surfplatta för max 2500:-

Känner att det är dags att skaffa sig en platta. Tycker att mobilen känns lite för liten ibland.

Den kommer användas till det mesta. Film, spel, slösurf, musik mm. Har inga större krav på designen. (Har haft Samsung galaxy S2 och S4 och har inte tyckt att de känts speciellt plastiga.)

Har inte någon bra koll på vilka plattor som är bra. Vill ju inte köpa något som man blir missnöjd med. Bäst att fråga innan man köper något dumt

Permalänk
Medlem

Tips

Om du letar efter en platta som klarar alla spelen på marknaden så har Nvidia en surf platta som är till för spel och film, du kan även koppla upp den mot tv-en med en adapter som kan köpas till och titta på film på det sättet också.

Mvh, AG

Permalänk
Medlem

Jag har en Galaxy Tab 4 10.1"

Väldigt nöjd med den.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Sprang in på Elgiganten på väg till jobbet och kollade lite. Galaxy Tab S 8.4 kändes riktigt skön fast den är lite över min budget.
Plattorna på 10" kändes stora att hålla i så 8-8,5" passar nog mig bäst.

Nvidia plattan känns som den är väldigt spelfokuserad. Hur funkar den till film/surf? Skön att hålla i?

Hittade den här Galaxy Tab Pro 8.4
Något att satsa på?

Permalänk
Medlem

Vågar du vara lite wild and crazy så tror jag denna kan vara bra, har sneglat på den själv.
http://www.tabletkungen.se/teclast-x98-air-3g.html

Finns lite billigare från Kina, men risken för tull tillkommer.
Enda negativa jag sett ska vara att den är lite känslig, skärmen spricker om man är orädd om den.

Permalänk
Medlem

hade tagit shield då den har i princip sjukt bra högtalare och prestanda som slår det mesta och 8tum är väl sådär lagom till film och hålla den känns den inte klumpig väl.