Byta Fd R4 mot cooler master silencio 350?

Permalänk

Byta Fd R4 mot cooler master silencio 350?

Tjenare.

Funderar på om man ev ska byta min r4 mot detta: http://www.inet.se/produkt/6901780/cooler-master-silencio-352-mattsvart-front. kör inga extrema grejer. en blurayspelare,mATX moderkort, 2 hdd och nått äldre grafikkort. kommer jag bli besviken? vad tycker ni om detta chassiet som kan jämföra dessa 2? hade det blivit ett nedbyte? ljudnivå,kvalité m.m. anledningen är att jag ev vill ha en liten mindre låda..

Permalänk

Ingen som vet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Technofreak_:

Tjenare.

Funderar på om man ev ska byta min r4 mot detta: http://www.inet.se/produkt/6901780/cooler-master-silencio-352-mattsvart-front. kör inga extrema grejer. en blurayspelare,mATX moderkort, 2 hdd och nått äldre grafikkort. kommer jag bli besviken? vad tycker ni om detta chassiet som kan jämföra dessa 2? hade det blivit ett nedbyte? ljudnivå,kvalité m.m. anledningen är att jag ev vill ha en liten mindre låda..

Cooler Master har ALDRIG gjort mig besviken.
Kör hårt, dom vet vad dom håller på med.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

http://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/coolermaster...

OC3D tycker det är väldigt fint, läs på lite på nätet innan du bestämmer dig. R4 är trots allt ett väldigt bra och tyst chassi, om än lite stort..

Ha det fint!

Permalänk

Har inte hunnit läsa de än men alltid kul att höra av folk som anväbder de tycker om lådan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Coolermaster's chassin håller i mina ögon sämre kvalitet, ljudisoleringen i coolermaster chassit består av skumgummi och inte biletum som övriga chassi tillverkare.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Cooler Master Silencio 352 är bara några millimeter större, på alla ledder, än Fractal Design Core 1300.
Så Silencio 352 spelar i en annan division, jämfört med ett FD R4

Jämförelse mellan Silencio 352 och Core 1300 På Inet

Har du kollat så ditt nätagg och grafikkort får plats? Så ska resten få plats.

Jag har aldrig haft ett så bra chassi förr som FD Core 1300, passformen är suverän (Mitt förra var ett noname som följde med en Dator-i-delar).

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

r4 är väldigt stort till ett matx kort så tycker absolut du ska byta till ett mindre chassi, gillar du fractal så kör på http://www.inet.se/produkt/6900464/fractal-design-define-mini...

Visa signatur

i5 4690k @4ghz
asus strix 970

Permalänk
Medlem

jag tycker det är ett nerbyte.. FD är ju topp sålda chassi av en anledning

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Det är ett nerbyte om storlek inte är en faktor.

Permalänk

Fractal Design Core 1300 verkar väldigt intressant. Är de samma ljuddämpning på den som r4?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _Technofreak_:

Fractal Design Core 1300 verkar väldigt intressant. Är de samma ljuddämpning på den som r4?

Skickades från m.sweclockers.com

Define serien är enda chassit från Fractal som är ljuddämpad.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Okey. Ska kika lite närmare på den lådan då

Skickades från m.sweclockers.com