ingen installer för internet Asrock z68 extreme4 gen3

Permalänk
Medlem

ingen installer för internet Asrock z68 extreme4 gen3

finns ju inget att installera för att få internet
Broadcom Lan driver ver:14.6.4.2 har ingen installations fil
http://www.asrock.com/mb/Intel/Z68%20Extreme4%20Gen3/?cat=Dow...

Permalänk
Medlem

Packa upp och höger klicka på rätt fil så kommer menyn har ett installerat alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Packa upp och höger klicka på rätt fil så kommer menyn har ett installerat alternativ.

´
íngen installations fil där

Permalänk
Medlem

Om du öppnar mappen drivinst eller vista_win7 då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Om du öppnar mappen drivinst eller vista_win7 då?

valde x64 och då får man fram

Permalänk
Medlem

Hmm hur var det nu man gjorde detta på the good old days -_-... prova gå in i enhetshanteraren och leta upp nätverkskortet och högerklicka finns altenativet installera drivrutiner? Om inte gå vidare till egenskaper/inställningar och kolla efter det alternativet där sen pekar du bara till mappen med drivrutinerna.

Kan möjligtvis finnas nån driverinstaller om du googlar men det ska gå göra i windows jag minns bara inte hur..

Permalänk
Medlem

Det ligger flertalet Setup-filer i de olika mapparna i Drivinst...

Bland annat i \Broadcom_Win7-64_Win7_Vista64_Vista_XP64_XP(v14.6.4.2)\LAN(v14.6.4.2)\DrvInst\NL_K57\x64

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Entusiast

Gå in i Enhetshanteraren -> Navigera till nätverkskortet -> Uppdatera drivrutin -> Lokalt lagrad -> Navigera till mappen du öppnar i #3 -> Klart.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

nätverket bakom datorn lyser inte up får heller ingen conecction antar att porten är sönder

Permalänk
Rekordmedlem

Har du några varningar i enhetshanteraren ?
Kan du köra ipconfig /all och posta svaret ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du några varningar i enhetshanteraren ?
Kan du köra ipconfig /all och posta svaret ?

återkommer om dryga 40min när jag kommer hem

Permalänk
Medlem

eftersom att jag inte orkar med all problem så köpte jag ett nätverks kort
case solved

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

Finns det vist. Bilden har 2 st .inf filer. En för 32 bit och en för 64 bit Windows.

Höger klicka = Använd höger mus knapp när du klickar på en fil för att få upp en meny.