Min hdd är trasig, vad skall jag göra?

Permalänk
Medlem

Min hdd är trasig, vad skall jag göra?

Hallå där, polarn pajjade min hdd genom någon bonnalösning med kablaget.
Det är alltså PCBn som drabbats av kortslutning. Disken heter Seagate ST32000542AS och PCB numret är 100536501 REV A.
Finns det något att göra? jag har sinnesjukt viktiga grejor på den och skulle ha haft backup.
Men jag har inte fått tag på någon vettig backup-disk helt enkelt.
Jag vet att IBAS finns men dom är inte ens ett alternativ med sina priser....Jävla rånare.
Det närmaste jag har kommit är
http://www.hdd-parts.com/11040601.html

Är dom godkända?
Alla tips och idéer är mer än välkomna.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Byta kretskort ja men det är viktigt att det är från samma år/datum/modell och sen lär eepromet flyttas över från gamla kortet till nya.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Byta kretskort ja men det är viktigt att det är från samma år/datum/modell och sen lär eepromet flyttas över från gamla kortet till nya.

Precis och det är just det dom har där borta i Canada tydligen.
/Lifooz

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

(UPDATE) Jag har nu varit i kontakt med dom och förklarat vad som hänt och hur det ligger till.
Och det är inga problem, bara jag köper tjänsten och skickar iväg PCBn till dom så fixar sig resten.
/Lifooz

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uppdatera gärna på hur det går, då det är bra att veta.

Man själv har hamnat i samma sits (bränt PCB), och denna tjänst är definitivt billigare än dyra återställningsfirma, dock utan några garantier. Dock hade jag inget viktigt på den så jag struntade i att rädda något, då det är mycket jobb att byta eepromet och som sagt, det var inte värt det.

Men är det bara kortet så är detta definitivt en bra lösning, OM firman gör det bra, då priset är vettigt.
(Blir nog banne mig dyrare hos posten att skicka det till dem )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Uppdatera gärna på hur det går, då det är bra att veta.

Man själv har hamnat i samma sits (bränt PCB), och denna tjänst är definitivt billigare än dyra återställningsfirma, dock utan några garantier. Dock hade jag inget viktigt på den så jag struntade i att rädda något, då det är mycket jobb att byta eepromet och som sagt, det var inte värt det.

Men är det bara kortet så är detta definitivt en bra lösning, OM firman gör det bra, då priset är vettigt.
(Blir nog banne mig dyrare hos posten att skicka det till dem )

Hallå paddan, hade helt glömt bort den här tråden och hittade den igen när jag sökte efter en annan.
Well, här kommer svaret om hur det gick för mig och min Seagate-hårddisk.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1435134-hur-man-far-iga...

/Lifooz

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Hallå paddan, hade helt glömt bort den här tråden och hittade den igen när jag sökte efter en annan.
Well, här kommer svaret om hur det gick för mig och min Seagate-hårddisk.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1435134-hur-man-far-iga...

/Lifooz

ROFL... 1 år och 3 mån.
Skickade de den till Mars och tillbaka eller? (den kanske var kontrollerkortet i Mars rovern? )

Utan tvekan den längsta frakttiden jag någonsin sett. Men det är kul att du fick liv i den igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

ROFL... 1 år och 3 mån.
Skickade de den till Mars och tillbaka eller? (den kanske var kontrollerkortet i Mars rovern? )

Utan tvekan den längsta frakttiden jag någonsin sett. Men det är kul att du fick liv i den igen.

Hahah, ja man kan lätt tro att dom försökte använda den i Mars-rovern. När dom sedan misslyckades så skickade dom tillbaka den och vidare till Kanada.

/Lifooz

Visa signatur