Shootin' n' lootin' (eller var är Borderlands 3?)

Permalänk
Medlem

Shootin' n' lootin' (eller var är Borderlands 3?)

Så här till semestern hade jag tänkt gotta ner mig i ett av dom "större" rollspelen. Men jag vill spela ett som om det var mer än shooter än RPG. Finns det nått där jag kan låta pilbågen tala eller alternativt bara gå in och kötta utan att tänka på knappkombinationer.

Spel som jag älskar:

Borderlands 1,2 och Pre Sequel

Spel som jag tyckt mycket om:

GTA 3 och framåt
Just Cause 2
Saints Row 3 och 4
Far Cry 3 och 4

Spel som funkar:

Prototype 2
Sleeping Dogs
Dying Light

Spel som jag vill tycka om men som jag inte tål:

Assassins Creed-serien
Batman: Arkham City
Middle-Earth: Shadow of Mordor

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Medlem

Om du vill låta bågen tala är det Elder Scrolls V: Skyrim som jag kommer att tänka på först av allt och du nämner det inte i ditt inlägg så jag tipsar om det.

Det är ett RPG men konversationer osv är inte en så stor del av spelet som de är i t.ex Mass Effect. Din egen karaktär snackar inget t.ex.

Det inte mycket att hålla koll på, höger och vänster musknapp främst. Sen kan man ju byta mellan vapen...magier osv men det behövs inte ofta om man inte vill och det är något man kan sätta sig in i om man vill, är alltid höger och vänster musknapp som sköter allt som har med attacker att göra hur man än bär sig åt. Så får du själv välja vilken spelstil du vill satsa på. Pil och båge...svärd...svärd som kräver båda händerna osv. Vill du gå rakt på sak eller smyga? Magiker? Osv.

Det är ett gammalt spel nu, men moddar man det lite duger det grafiskt än idag tycker jag och det är lätt att lära sig modda det mha YouTube. Så har du inte testat detta spel och vill döda saker med pil och båge känns det som en no-brainer nästan. Kolla upp det.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Firefall?
Mmo shooter I first person eller third. free2play hela vägen, även allt kosmetiskt i irl penga shoppen går att fixa utan att lägga en krona. Känns som en blandning mellan borderlands/destiny/guild wars 2. Finns på steam också.
Jag har bara spelat ca 60h så jag har inte kommit till endgame, så jag vet inte hur det är där men jag har läst lite nyheter som utvecklaren skrivit om olika förändringar och uppdateringar de ska göra.

http://www.firefall.com

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Om du vill låta bågen tala är det Elder Scrolls V: Skyrim som jag kommer att tänka på först av allt och du nämner det inte i ditt inlägg så jag tipsar om det.

Det är ett RPG men konversationer osv är inte en så stor del av spelet som de är i t.ex Mass Effect. Din egen karaktär snackar inget t.ex.

Det inte mycket att hålla koll på, höger och vänster musknapp främst. Sen kan man ju byta mellan vapen...magier osv men det behövs inte ofta om man inte vill och det är något man kan sätta sig in i om man vill, är alltid höger och vänster musknapp som sköter allt som har med attacker att göra hur man än bär sig åt. Så får du själv välja vilken spelstil du vill satsa på. Pil och båge...svärd...svärd som kräver båda händerna osv. Vill du gå rakt på sak eller smyga? Magiker? Osv.

Det är ett gammalt spel nu, men moddar man det lite duger det grafiskt än idag tycker jag och det är lätt att lära sig modda det mha YouTube. Så har du inte testat detta spel och vill döda saker med pil och båge känns det som en no-brainer nästan. Kolla upp det.

Efter ca 60h i Skyrim kanske det kan vara dags att svara på ditt inlägg: Mycket bra tips!

Smyger omkring och sätter en pil eller kniv i ryggen på diverse folk och fä. Snor allt som bara går att få tag i och guldet bara väller in.

Tar dock sin tid innan man har övat upp färdigheterna så att dom verkligen fungerar som man vill. Nått att tänka på om man ska börja spela. Och det krävs en del tid att sätta sig in i moddandet för att få ut så mycket av spelet som möjligt.

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Medlem

@Eriksson: Fallout kanske är något för dig i så fall. Eller Metro.

Permalänk
Medlem

@Eriksson:
Single player:
Dying Light (mest freerunning och närstrider)
Call of Juarez: Gunslinger (riktigt skön röjar-action)

Online coop:
Payday 2
Killing Floor 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriksson:

Efter ca 60h i Skyrim kanske det kan vara dags att svara på ditt inlägg: Mycket bra tips!

Smygar omkring och sätter en pil eller kniv i ryggen på diverse folk och fä. Snor allt som bara går att få tag i och guldet bara väller in.

Tar dock sin tid innan man har övat upp färdigheterna så att dom verkligen fungerar som man vill. Nått att tänka på om man ska börja spela. Och det krävs en del tid att sätta sig in i moddandet för att få ut så mycket av spelet som möjligt.

Precis, tar lite tid att lära sig hur moddandet fungerar men det är görbart för de flesta och det är värt att lära sig, man kan ju börja utan mods, men de ger mycket när man väl sätter sig och fixar mods.

Men vad skoj att du gillade spelet då iaf!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

@Eriksson:
Single player:
Dying Light (mest freerunning och närstrider)
Call of Juarez: Gunslinger (riktigt skön röjar-action)

Online coop:
Payday 2
Killing Floor 2

Dying Light glömde jag ju. Det har jag ju till och med installerat just nu. Första inlägget ändrat.

Skrivet av Zemlan:

Precis, tar lite tid att lära sig hur moddandet fungerar men det är görbart för de flesta och det är värt att lära sig, man kan ju börja utan mods, men de ger mycket när man väl sätter sig och fixar mods.

Men vad skoj att du gillade spelet då iaf!

Det är en del akronym att lära sig. Eller kanske bara två: CBBE och UNP.
Körde 50h utan mods. Dels för att jag inte kunde sluta spela, dels för att jag ville se hur "vanilla" såg ut och uppförde sig först.

Men så här i efterhand måste jag tipsa eventuella nybörjare att iaf installera SkyUI från start. Alldeles för sparsmakad och konsolanpassad UI annars.
Och så kanske Skyrim HD även om jag tycker det håller riktigt bra för ett så pass gammalt spel.
För det tredje kanske också Realistic Ragdolls and Force. Det är mycket Hollywood annars. En pil i bröstet och fienderna uppför sig som dom blivit påkörda av en timmerbil.

Allt detta lätt och smidigt via Skyrim Nexus och deras Nexus Mod Manager.

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |