Reklamfritt Youtube mot månadsavgift dröjer

Permalänk
Medlem

Vad stoppar då de som skapar YT material att istället göra reklam i själva videon istället och få en "extra" slant på det? Alltså ingen reklam som YT lägger till.
Vet någon ens hur betalningen ska se ut ännu? Fördelas det rakt över till alla på YT?
Hur mycket kommer det kosta?
Finns så många frågetecken på hur det kommer att fungera. Beroende på hur allt kommer att se ut kommer jag antingen att betala, köra adblock eller helt enkelt strunta i YT.

Permalänk

AdMuncher tar allt utom reklam I själva klippet...
Gratis nu men har haft en kostnad tidigare.

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Hur gör du för att inaktivera för individuella skapare?

Väljer jag bort tex "www.youtube.com/user/scishow" så är reklamen ändå blockad på deras videos.

Det finns många olika sätt att göra det på beroende på vilken blocker och webbläsare du använder. Det finns diverse script och tillägg man kan använda, men det enklaste är att bara använda Adblock (ej plus) och sedan välja "Allow whitelisting of specific YouTube channels" i options. Sen kan du whitelista kanaler bäst du vill. Adblock Plus har så vitt jag vet ingen möjlighet att whitelista kanaler, utan kan bara whitelista domäner, men jag kan ha fel där.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Inaktiv

Personligen blockerar jag hela sidan då den är nästan oanvändbar idag. Samtidigt använder jag nästan aldrig sidan då jag tycker dess utbud håller på tok för låg kvalitet. De gånger jag gör det är jag ute efter något specifikt eller att någon nyhetssida länkat in något klipp, exempelvis en trailer.

Själv bryr jag mig lika mycket om Google/YouTubes och "innehållsskaparnas" inkomster som de bryr sig om min. Inte alls med andra ord.
För övrigt tror jag att Googles försök med månadskostnad lär tokfloppa såvida de inte bakar in musiksatsningen i samma avgift. Intressant att se hur detta utvecklad oavsett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nej, jag ser hellre på reklamen! Tycker förövrigt det är rätt tråkigt med er som sitter på ad-block, dom som gör videorna blir ju utan pengar då, för att DU inte vill se en 20sec reklam. Kan man inte tänka snäppet längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Varför skulle någon när adblock är gratis? Det är en från grunden och upp korkad idé.

För att folk har moral, något som du helt verkar sakna

Permalänk

Nej jag skulle inte betala för det. Jag råkar vara en av de få i landet verkar det som som verkligen köper min musik på CD samt LP fortfarande. Jag använder bara tuben för att kunna bredda mitt lyssnande. Att den möjligheten tas bort för mig gör att jag inte kommer i kontakt med lika mycket musik i framtiden och därmed inte kommer kunna köpa lika mycket. Där biter lagen sig själv i häcken. Ha ha.
Jag vill inte betala dubbelt för den musik jag köper. Så är det bara.
Dessutom så är YT helt oanvändbart idag. Räcker det inte med skitreklamen som finns på hela sidan för övrigt????
Dessutom igen så tittar jag mycket på klipp från privatpersoner av vilka inga är med i den där ersättningskarusellen.

Visa signatur

• Asus 27".
Mac Mini 2014
PS3 PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

För att folk har moral, något som du helt verkar sakna

Menar du att det är omoraliskt med ablock?? Herrejävlar alltså.. Moralpanik 2.0. Antar att du aldrig skulle drömma om att gå ifrån TV'n när det ör reklam heller.

Sedan ärannonsblockering dessutom fullt lagligt, så vad dillar du om? Moral...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Menar du att det är omoraliskt med ablock?? Herrejävlar alltså.. Moralpanik 2.0. Antar att du aldrig skulle drömma om att gå ifrån TV'n när det ör reklam heller.

Sedan ärannonsblockering dessutom fullt lagligt, så vad dillar du om? Moral...

Nja, omoraliskt kanske det inte är, men när du ifrågasätter dom som tittar på reklam eller betalar sig förbi den undrar man ju...
Det är inte olagligt att tanka ner piratkopior, men visst kan jag tänka mig att betala spotify preimium för att hjälpa artisterna.
Du är en "Allt ska vara gratis-person", eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Nja, omoraliskt kanske det inte är, men när du ifrågasätter dom som tittar på reklam eller betalar sig förbi den undrar man ju...
Det är inte olagligt att tanka ner piratkopior, men visst kan jag tänka mig att betala spotify preimium för att hjälpa artisterna.
Du är en "Allt ska vara gratis-person", eller?

Jag förstår inte vad du vill ha sagt.

Det jag har sagt är att jag tror att det är en döfödd idé eftersom det finns lagliga och gratis sätt att slippa reklam. Hur du kan smeta ihop det med piratkopiering och spotify förstår jag inte.

Och att ladda ner piratkopior är olagligt, vilket inte adblock är. Det har inget med moral att göra. Moral handlar om personliga verderingar, men det du pratar om verkar ha med lagar att göra så du för ett förvirrat resonemang.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H1bbe:

Seriöst... Är det värt att titta på så är det värt att betala för.

Nej, så funkar det inte alls.

Man blir av naturliga skäl mer selektiv om man måste betala för att titta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wordian:

Vad stoppar då de som skapar YT material att istället göra reklam i själva videon istället och få en "extra" slant på det?

Det förekommer sedan länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag förstår inte vad du vill ha sagt.

Det jag har sagt är att jag tror att det är en döfödd idé eftersom det finns lagliga och gratis sätt att slippa reklam. Hur du kan smeta ihop det med piratkopiering och spotify förstår jag inte.

Och att ladda ner piratkopior är olagligt, vilket inte adblock är. Det har inget med moral att göra. Moral handlar om personliga verderingar, men det du pratar om verkar ha med lagar att göra så du för ett förvirrat resonemang.

Jag skulle säga att det har med moral att göra. Att sitta och lyssna på musik i 10 min men inte orka se en 20sec video för att dom sa få lite lön för de dom gör. Det skulle kännas lite B för mig.
Att ladda ner piratkopior är inte olagligt förövrigt.

Permalänk
Medlem

Jag stödjer aktivt jim sterling, kinda funny och the comedy button via patreon samt har hjälpt till med enstaka bidrag till TekSyndicate samt comicbookgirl19. Detta gör jag enbart för att jag respekterar dessa människor och finner ett så stort pass mervärde i det de skapar stt jag vill hjälpa dem ekonomiskt. Det finns ju även andra kanaler som producerar material av en så pass hög teknisk kvalitet så jag vågar påstå att ingen i gammelmedia kommer i närheten, både Linustectips och Mkbhd har väl producerat 4k material ett bra tag redan nu. Om man skulle kunna rikta sitt stöd mot utvalda kanaler kanske jag skulle vara positiv till ett "reklamfritt" youtube men inte om det ska delas lika med alla letsplay wannabes och reuploads copy kanaler.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Jag skulle säga att det har med moral att göra. Att sitta och lyssna på musik i 10 min men inte orka se en 20sec video för att dom sa få lite lön för de dom gör. Det skulle kännas lite B för mig.
Att ladda ner piratkopior är inte olagligt förövrigt.

Hårklyverier tjänar ingen på. När du laddar ner en torrent laddar du också upp, vilket räknas som exemplarframställning, vilket är olagligt utan lov från rättighetshavaren.

Vad du tycker känns "B" har inte ett dugg att göra med vad som är lagligt och inte.

Det handlar inte om att erbjuda ett lagligt alternativ till något olagligt heller, eftersom adblock är lagligt. Det hade varit bättre att i så fall göra det lättare att donera till innehållsskaparen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av anon56869:

Hehe kul med alla som värnar om artisterna när man pratar om musik.

Däremot videoklipp inklusive det mesta av ny musik verkar ingen vilja betala för.

Inte det att jag själv tänker betala för det heller men i alla fall. Något jag inte förstår är varför youtube inte sysslar med filmuthyrning o så? Finns nog många inklusive mig själv som skulle betala en tia eller så för en nyare film, särskilt nu när dem låter en streama i 3860p också! Även om den är komprimerad så lär den lätt tävla med 1080p blueray.

Kommer aldrig betala 80kr i månadsavgift för netflix eller HBO, däremot kan jag lätt pröjsa 8x10kr i månaden för att hyra film 2 ggr i veckan istället för att skaffa dem på annat sätt.

Tror knappast det är något filmindustrin skulle tappa intäkter på, tvärt om! Dessutom kunde de väl ta ett par kr per serieavsnitt också. Ska inte mycket till för att komma upp i 80-100kr månaden vilket kan bli mycket pengar med tanke på hur stor kundkrets dem ändå har.

Exakt, spiken på huvudet, jag tvär ogillar allt vad reklam heter, men en sån lösning tycker jag också de skall göra, och jag håller med om Netflix o HBO, har provat de båda med gratis månaden, siken dynga, bara gammalt allting, en o annan ljusglimt fans det ju men inte på långa vägar värt 79 i månaden
Skulle film och tv bolagen börja kränga ut även splitter NYA filmer o nya serier direkt på streaming, utan reklam, men med en liten kostnad för att titta så vore det något jag skulle nappa på, men det behövs ju typ en Spotify liknande app så att man kan se material från många olika som producerar filmer o tv.

Den dag jag kan sitta hemma i soffan, betala för att se tex premiären av någon film streamat rakt in i vardagsrummet, den dagen längtar jag efter

Nu gillar jag ju Bio också, men idag med alla prasslande fjortisar ,med självlysande mobilskärmar. och högljudda respektlösa attityder, som besöker biosalongerna, så är det inte lika kul som det var förr i tiden... Tyvärr så är det så, tycker i alla fall jag:9

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk

Gillar idén med en reklamfri subscription, det behöver ju inte påverka dem som inte vill betala utan låt dem behålla tjänsten reklamfinansierad som den är idag. Det jag dock hade velat se är en variant där man själv kan justera fördelningen av pengarna.

Säkra upp några få procent till YouTube som trots allt tillhandahåller streaming servicen oavsett vad det är man tittar på, och låt prenumeranten själv fördela resten av sin betalning mellan sina subscriptions med sliders i stil med hur man fördelar pengarna vid ett Humble Bundle köp.

Permalänk
Skrivet av anon56869:

Inte det att jag själv tänker betala för det heller men i alla fall. Något jag inte förstår är varför youtube inte sysslar med filmuthyrning o så? Finns nog många inklusive mig själv som skulle betala en tia eller så för en nyare film, särskilt nu när dem låter en streama i 3860p också! Även om den är komprimerad så lär den lätt tävla med 1080p blueray.

Jag testade hyrfilm via YouTube och tyckte det fungerade bra, hyrde första Alien filmen i HD för 39:- och kunde dra igång den på min Chromecast utan problem. Bild och ljud var kanon men det är också en film från -79 så den kanske inte fungerar så bra som måttstock.

Det var ett tag sedan nu så detaljerna är lite suddiga, men jag har för mig att från betalningstillfället hade man tillgång till filmen i 30 dagar, och när man väl börjar titta så är den tillgänglig i 48h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ingen fara

Tyvärr funkar det inte heller. Fick reklam nyss på både https://www.youtube.com/watch?v=VUt_YKacnZw&ab_channel=DNews och https://www.youtube.com/watch?v=I_O-80EtAgI&ab_channel=DNews

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!