Hej använda en gammals dator xp kod till en dator??

Permalänk

Hej använda en gammals dator xp kod till en dator??

Hej använda en gammals dator xp kod till en ny dator?? hej går detta ?? tänke uppgradera en dator så och fixa windows 10 ngn som vet om det fungerar???

Permalänk

Om du tänkte dig få Windows 10 uppgraderingen krävs det tyvärr att du har Windows 7 eller 8

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem

Finns ju för tusan enorma mängder Win 8 koder att köpa. Gäller bara att göra det på ett betryggande sätt och kolla nyckeln mot MS system, samt ett litet program som säger vad det är för nyckel.

Dessutom, nycklar som sitter "klistrade" på en dator, är med all sannolikhet OEM, och får inte och går inte att "föra över". (Undantag finns, men då är det garantiärende och direkt kontakt med MS som gäller)

Permalänk

Jaha de är farsans xp dator den har fått uppgradering till windows 10. Som min windows 8 och kanske jag som yrar kanske är windows sju för uppgraderingen har han..
Aa och precis det är en
"Dessutom, nycklar som sitter "klistrade" på en dator, är med all sannolikhet OEM, och får inte och går inte att "föra över". (Undantag finns, men då är det garantiärende och direkt kontakt med MS som gäller)"

Synd för velat veta om jag kan använda koden först innan jag blåser min gamla den kör inte äkta grejer så säga mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av parsifal119:

Jaha de är farsans xp dator den har fått uppgradering till windows 10. Som min windows 8 och kanske jag som yrar kanske är windows sju för uppgraderingen har han..
Aa och precis det är en
"Dessutom, nycklar som sitter "klistrade" på en dator, är med all sannolikhet OEM, och får inte och går inte att "föra över". (Undantag finns, men då är det garantiärende och direkt kontakt med MS som gäller)"

Synd för velat veta om jag kan använda koden först innan jag blåser min gamla den kör inte äkta grejer så säga mvh

Windows 7 får uppgraderingen, och jag har 2 OEM maskiner som kommer få det. Men de måste bygga på samma moderkort, då OEM är reggat på den. Jag kan dock byta tex CPU/Minne/HDD/GPU på samma "dator" och använda licensen, men inte byta moderkort.

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

@Paddanx: Jag har alltid skitit i ifall licenserna har varit fastklistrade på lådan eller inte och använt dem som vanliga licenser.

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk

Okej och det har fungerat .. det jag undrar om det går mvh

Skrivet av compaq älskaren:

@Paddanx: Jag har alltid skitit i ifall licenserna har varit fastklistrade på lådan eller inte och använt dem som vanliga licenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av parsifal119:

Okej och det har fungerat .. det jag undrar om det går mvh

Om du nu ska fixa Windows 10, så vad är det du undrar om XP koden förstod jag inte riktigt? den kan inte användas för att uppgradera till Windows 10

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

@parsifal119: Ja det har fungerat.(glömde skriva det)

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...