Permalänk

"Börjat tappa FPS i allting"

Hej jag märkte redan igår att jag har börjat tappa FPS när jag spelar CS:GO samt WoW, jag kan inte komma på vad problemet är så därför frågar jag er. Min dator är tillräckligt bra för att klara av dessa spel, jag har 660 grafikkort och intel core i5. Jag bytte ut orginal kylaren för ungefär 3 veckor sedan men tror inte det kan vara felet. Jag har sökt efter virus, uppdaterat alla drivrutiner och gjort en vanlig diskrensning. Detta är något som verkligen måste fixas. Tack till alla som försöker hjälpa till!

Permalänk
Medlem

Hur länge har du haft datorn? Den kanske börjar bli gammal.

Du borde prova att göra en system återställning, så att du får bort onödiga program eller om du har något virus så försvinner det också.

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att du monterade kylaren felaktigt och den nu blir för varm?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ra Ra Rasputin:

Hej jag märkte redan igår att jag har börjat tappa FPS när jag spelar CS:GO samt WoW, jag kan inte komma på vad problemet är så därför frågar jag er. Min dator är tillräckligt bra för att klara av dessa spel, jag har 660 grafikkort och intel core i5. Jag bytte ut orginal kylaren för ungefär 3 veckor sedan men tror inte det kan vara felet. Jag har sökt efter virus, uppdaterat alla drivrutiner och gjort en vanlig diskrensning. Detta är något som verkligen måste fixas. Tack till alla som försöker hjälpa till!

Om du har 660 grafikkort så förstår jag att du har problem.

On topic: Vilken ny kylare är det du placerat på kortet? Har du kollat tempsen på kortet? Använd GPU-Z och/eller MSI Afterburner så lär du se om detta är felet. (värme)

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Vad för i5:a har du? Har du överklockat?
Hur ser tempsen ut i dessa spel?
Hwmonitor är bra för att snabbt avgöra temperaturer

Nedladdnings länk

Ditt grafikkort är ifs utdaterat, men för CSGO och WoW så bör det klara sig hyffsat - beroende på vilka inställningar du kör med.
Hur hög FPS är det du pratar om, är det så att du tappar från t.ex. 60 till 20, eller från 120 till 60?
Vilka inställningar kör du med i spelen?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB