CPU 4+4-pin till grafikkorts 8pin-pci-slot?

Permalänk
Medlem

CPU 4+4-pin till grafikkorts 8pin-pci-slot?

Hej,

Jag har ett AX750. Jag tänkte koppla in ett till 780 som kräver en 6pin och en 8pin PCI. De enda kablarna jag har är en 4+4 CPU-kabel och en 6+2 PCIe-kabel.

Det som skiljer sig är: Det är endast ett kvadratiskt plasthölje på 4+4 CPU men 3 på PCI-e så man fattar ju att det inte är exakt samma sorts kabel. Däremot så är de hålen på grafikkortet kvadratiska så det passar ändå, där man kan få in den lite avskärda formen. Slänger med en bild så ni förstår.

Kollar ni på det nedre högra hörnet ser ni vad jag menar.
https://i.imgur.com/2vs0s8b.jpg

Jag har sökt en hel del på nätet kring detta men får bara olika svar. Vänder mig hit istället där folk vet vad de pratar om

Permalänk
Hedersmedlem

Det är max någon vecka sedan jag svarade på precis samma sak i forumet. De är inte utbytbara och kopplade helt annorlunda!

Edit: Ditt nätagg levereras med alla kablar du behöver. Fattas du några kan du antagligen köpa kompatibla kabelkit hos någon återförsäljare eller direkt från Corsair, alternativt kontakta Corsairs kundtjänst för enstaka kablar. Du måste ha kabelkit som är avsedda för just AX750 eftersom det kan skilja mellan olika serier även inom ett och samma nätaggsmärke.

Corsair har ett eget forum här om du har ytterligare frågor.

Tillägg
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro