Pizzeria: Meny på TV-skärm, hur på bästa sätt?

Permalänk
Medlem

Pizzeria: Meny på TV-skärm, hur på bästa sätt?

Tjenare!

Jag håller på att arbeta med en hemsida åt en ny kund som då är en pizzeria. De hade tänkt införskaffa fyra stycken tv-skärmar för att visa sin meny på, istället för att beställa nya broschyrer varje gång de ändrar menyn. Hursomhelst! De frågade mig om jag kanske kunde fixa det men jag har absolut ingen som helst tidigare erfarenhet med detta så jag tänkte att jag frågar här så får jag säkert något bra svar.

Det jag kan tänka mig är en dator som splittar fyra skärmar, eller två datorer som splittar två skärmar var och en eller två USB-stickor med varda menyer på. Det jag inte riktigt vet hur jag ska göra är hur jag ska köra splitwindow på en skärm. De vill i så fall ha två menyer på varje skärm. [ 1 | 2 ]

Så ja.. någon som vet hur jag ska lösa detta på bästa sätt?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Inaktiv

Be ägarna välja TV som kan visa bilder från USB - gör en meny som enkelt kan redigeras efter behov. En bild, fyra USB. Billigare och enklare kan det inte bli.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Tjenare!

Jag håller på att arbeta med en hemsida åt en ny kund som då är en pizzeria. De hade tänkt införskaffa fyra stycken tv-skärmar för att visa sin meny på, istället för att beställa nya broschyrer varje gång de ändrar menyn. Hursomhelst! De frågade mig om jag kanske kunde fixa det men jag har absolut ingen som helst tidigare erfarenhet med detta så jag tänkte att jag frågar här så får jag säkert något bra svar.

Det jag kan tänka mig är en dator som splittar fyra skärmar, eller två datorer som splittar två skärmar var och en eller två USB-stickor med varda menyer på. Det jag inte riktigt vet hur jag ska göra är hur jag ska köra splitwindow på en skärm. De vill i så fall ha två menyer på varje skärm. [ 1 | 2 ]

Så ja.. någon som vet hur jag ska lösa detta på bästa sätt?

Jag tror inte att du ska köra datorn till skärmarna.
Det är nog bättre i sådana fall att köra någon annan källa, typ skärmar som kan läsa USB-stickor eller liknande.
Det blir onödigt mycket sladdar etc annars skulle jag säga :-).
Mm du ska köra på splittar så bör du splitta allt från en dator. Känns som att en Rasperry pi vore smart att köra allt ifrån, men inte helt säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Be ägarna välja TV som kan visa bilder från USB - gör en meny som enkelt kan redigeras efter behov. En bild, fyra USB. Billigare och enklare kan det inte bli.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis.. Satt precis och tänkte på att nyare TV har ju USB uttag vilket kan hjälpa en ganska stor del. Jag vet inte riktigt hur stor menyn är ännu. Jag ska dit idag och hämta ett fysiskt exemplar och fixa in det på hemsidan och efter det ska jag göra menyn för TV:n. Jag kanske får plats med allt på två skärmar.

Som jag förstått har de en pizzameny och en annan meny med typ burgare, kebab och liknande. Så jag får väl splitta upp det på bästa möjliga sätt och föra in det över två / fyra skärmar, vad som nu behövs.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Om du ändå skall göra en hemsida, så kanske du skall göra en anpassad sida som senare visas på TV?
Då har du möjlighet att animera lite saker om så önskas. Samt att du i framtiden kan göra ett administrationsgränsnitt så de själva kan ändra i menyn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Om du ändå skall göra en hemsida, så kanske du skall göra en anpassad sida som senare visas på TV?
Då har du möjlighet att animera lite saker om så önskas. Samt att du i framtiden kan göra ett administrationsgränsnitt så de själva kan ändra i menyn

Jag programmerar inte. Jag la det på hyllan när OOP började användas. Jag gör skräddarsydda designer i HTML5 och CSS3. Photoshop och Illustrator är något jag kan relativt bra så det blir inte så mycket arbete vilket som för mig.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Det finns färdiga lösningar för precis detta via t.ex Samsung (säker på att övriga tillverkare har liknande)
http://displaysolutions.samsung.com/products/lfdProducts/292

Programmet MagicInfo Express som kan göra följande ingår https://www.youtube.com/watch?v=Dnmb2jG2GM0

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag går ofta till en lunchrestaurang som kör två skärmar bredvid varandra (på högkant) och kikar man från sidan ser man USB-minnen. Bara man har något bra sätt att skapa bilderna (dvs sitt inte och rita allt i paint) så är det nog bra för det inte blir så komplicerat som att driva med en dator. Och billigare.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Känns inte så premium med meny som visas på skärm

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Känns inte så premium med meny som visas på skärm

Nu snackar vi ju pizzeria, (nog för att det finns väldigt flotta sådana) så jag tror att besparingen att inte behöva trycka ut en ny meny är nog mer värt en att en på 30000 som kommer in känner att det är mindre "premium" att kolla på en skärm

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck