SSD Intel X25-V G2 40Gb som system disk

Permalänk
Medlem

SSD Intel X25-V G2 40Gb som system disk

Räcker det för Windows 10x64 och wc3?
Dom program jag har installerade nu:
Mbam
Avg
Chrome

Permalänk
Keeper of the Bamse

Microsoft själva anger 20GB minimum för windows 10 x64, så det ska ju gå. Vet inte hur mycket plats WC3 tar, men det kan väl vara max 2GB?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

SSDs gillar väl inte att vara väldigt fyllda..? Men om allt får plats så är det ju fortfarande bättre än en HDD.

Permalänk
Medlem

Det blir trångt... och du får nog räkna med att ha pagefil på annan disk (eller extremt liten/avstängd), samt hiberfilen borta.
Du kan också komprimera NTFS partitionen (innan du installerar) så tar Windows lite mindre plats eftersom mycket av det kan komprimeras.

Prestandamässigt vet jag dock inte om det kommer göra så mycket vinst, då så gammal, så full och så liten SSD inte direkt flyger iväg med prestanda...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

Warcraft 3 (Ink Frozen Throne) är enligt min mapp 1.19GB, och Windows med updates och liknande lär inte ta upp mer än 20-25GB, så det bör gå utan problem.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Precis som föregående så lär det inte vara större problem att köra windows, webläsare, update och WC3 med en bunke custom maps.

Mer än det hade jag nog inte lagt på den.

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Tja.. det är bättre än alternativet då iaf

Men tänk på att Windows kommer lägga en hiberfil.sys på 75% av ditt RAM + 100-150% av ditt ram i en pagefil.sys.
Dessa kommer du få justera direkt, det första du gör.
Sen får du nog stänga av ev systemskydd mm.

Normalt behöver man inte göra detta på moderna SSDer, men med bara 40GB (som eff blir ca 37GiB) så är det ont om plats.
Om du står för frakten kan jag nog ordna nån gammal HDD (frisk, men begagnad) som du kan få, så du iaf har en sekundär disk till SSDn.
Edit: såg "plats stockholm".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tja.. det är bättre än alternativet då iaf

Men tänk på att Windows kommer lägga en hiberfil.sys på 75% av ditt RAM + 100-150% av ditt ram i en pagefil.sys.
Dessa kommer du få justera direkt, det första du gör.
Sen får du nog stänga av ev systemskydd mm.

Normalt behöver man inte göra detta på moderna SSDer, men med bara 40GB (som eff blir ca 37GiB) så är det ont om plats.
Om du står för frakten kan jag nog ordna nån gammal HDD (frisk, men begagnad) som du kan få, så du iaf har en sekundär disk till SSDn.
Edit: såg "plats stockholm".

har 4 gig ddr3 just nu i skrivande stun används 1,9 gig ram 49%
Då jag använder mest Chrome och dota 1 så borde det funka.
Streamar bara från denna burk

Permalänk
Medlem

Ännu en WC3-spelare trevligt. Vad spelar du för maps om man får fråga?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Ännu en WC3-spelare trevligt. Vad spelar du för maps om man får fråga?

Dota 1 24/7 sen 2006 Torsk

Med wc3+office 2010 finns det ca 13,6 gig kvar.