Ljudikonen försvinner.

Permalänk

Ljudikonen försvinner.

Hejsan! Jag har ett sjukt irriterande problem, de är så att min ljudikon som brukar synas nere bredvid klockan försvinner lite då och då.. Det enda sättet att få tillbaka den är att starta om datorn. Och det är ju inte alltid det populäraste sättet att lösa ett problem. Då det tar lång tid att starta maskinen igen pga ingen SSD.

Hur som helst så undrar jag om någon har samma problem eller om någon haft samma och lyckats lösa det?

Har windows 8.1

Om specs behövs så är det bara o säga till!

http://imgur.com/iiBORZi

Permalänk
Medlem

Gör du nåt speciellt i samma veva som ikonen försvinner?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Gör du nåt speciellt i samma veva som ikonen försvinner?

Spelar spel, har inte lagt märke till att det är något speciellt spel som får ikonen att gå bort. Och kan inte komma på heller.

I början försvann det av att jag startade CS, men sen när jag testade igen så var det kvar. Samma med borderlands, skyrim, battlefield osv.

:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burhan123:

Spelar spel, har inte lagt märke till att det är något speciellt spel som får ikonen att gå bort. Och kan inte komma på heller.

I början försvann det av att jag startade CS, men sen när jag testade igen så var det kvar. Samma med borderlands, skyrim, battlefield osv.

:/

Har det varit så länge, om inte skulle du kunna prova göra en systemåterställning tills du vet att det inte hände.
Har du en gammal Windows installation? tycker det låter som nån program krockar med varandra.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Har det varit så länge, om inte skulle du kunna prova göra en systemåterställning tills du vet att det inte hände.
Har du en gammal Windows installation? tycker det låter som nån program krockar med varandra.

Håller med, tror det är något program som håller på o strular, och ja det hände ganska nyligen. Har dock inte installerat något nytt på senaste tiden. :/ Får pröva göra en systemåterställning o se om de funkar