Corsair AX860 - tickande ljud

Permalänk

Corsair AX860 - tickande ljud

Tjena.
Hade ett AX850 under något år som slutade fungera, med garanti kvar skickade jag in det och betalade några hundra i mellanskillnad för ett AX860. Detta har jag nu använt sedan december 2013.
För några dagar sedan bytte jag skrivbord och är nu tvungen att ha datorn på bordet, tidigare har den stått under. Nu när jag sitter närmare datorn lade jag märke till ett tickande ljud. Jag tänkte att det kunde vara hårddisken eller någon fläkt, men efter en stund konstaterade jag att det kommer från nätaggregatet.
Jag kör inte hybrid-läget på det, utan fläkten är igång jämt. Jag testade att sätta igång hybrid-mode för att se om ljudet försvann när fläkten stängs av, men det gjorde det inte.

Jag har för mig att jag har hört detta innan men inte riktigt tänkt mer på det och glömt bort det. Det skulle kunna vara så att det har funnits där hela tiden bara att jag inte hört det när den har stått under bordet.

Här är en video där ni kan höra tickandet, ni får nog höja en hel. Det låter mest i första halvan.

Är det normalt det här tror ni? Det fungerar och har fungerat utan några som helst problem. Så länge det inte är något att oroa sig över kan jag leva med det.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

@sjuhundratjugo: Något relä kanske? Jag är inte utbildad inom elektronik så det är bara en vild gissning
EDIT: Hittade det här, borde inte vara några problem.
En googling hjälper alltid!

Visa signatur

Kul att du läser det här! Du andas nu manuellt.

Permalänk

Glömde säga det, detta låter hela tiden från att man startar datorn. Och även när fläkten är avstängd som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

Glömde säga det, detta låter hela tiden från att man startar datorn. Och även när fläkten är avstängd som sagt.

Då är det inte fläkten då.
Det bästa du kan göra(om ljudet irriterar dig) är väl att lämna in det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kul att du läser det här! Du andas nu manuellt.

Permalänk
Medlem

Lämnade du in det eller försvann det av sig själv?
Lever nätaggregat än idag?
Har nyss satt datorn på skrivbordet och upptäckt precis det du skriver.

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X