Permalänk
Medlem

Corsair rm1000 problem

Mors! Köpte nyligen ett beggat rm1000. När jag monterat i 24 pin kabeln och ska provköra så startar datorn om sig hela tiden. Det klickar till i psu'n och så startar den om. Så håller den på tills jag stänger av den på huvudbrytaren. Är det någon som vet vad detta beror på? Har ny hårdvara i datorn. Allt fungerar klockrent med mitt förra 750m.

Permalänk
Medlem

om du har kvitto så brukar corsair vara snälla.

Permalänk
Medlem

Utöver 24pins kabeln så behövs 4/8 pins kabeln till cpu´n med och har du separat grafikkort OCH det har en/två 6/8 pins kontakt så behövs även den/dom.
Om enbart 24 pins kontakten är i så startar datorn om gång på gång.

OM du har cpu/gpu ikopplat är du säker på att du kopplat rätt sladd till rätt port på nätagget OCH moderkort/grafikkort?
I vissa fall går cpu/gpu sladdarna att koppla i på fel ställe i nätagget (hur det är på RM vet jag ej).
Det "går" även att montera fel kabel till fel ställe på moderkort/grafikkortet MEN det krävs oftas en del våld för det.
Problemet är att cpu/gpu kontakten har ström/jord på olika stift och kopplar man fel så blir det kortis oftas så slår nätagget av då MEN skulle inte förvånna mig om det kan hamna i en boot loop.

I övrigt så finns risken att du fått ett dött nätagg RM serien är ju inte den bästa serien med halvtaskiga kondingar och i början överhettnings problem tack vare felaktig fläkt kurva.
Har du fått ett av dom felaktiga så är det nog dött vid det här laget.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Utöver 24pins kabeln så behövs 4/8 pins kabeln till cpu´n med och har du separat grafikkort OCH det har en/två 6/8 pins kontakt så behövs även den/dom.
Om enbart 24 pins kontakten är i så startar datorn om gång på gång.

OM du har cpu/gpu ikopplat är du säker på att du kopplat rätt sladd till rätt port på nätagget OCH moderkort/grafikkort?
I vissa fall går cpu/gpu sladdarna att koppla i på fel ställe i nätagget (hur det är på RM vet jag ej).
Det "går" även att montera fel kabel till fel ställe på moderkort/grafikkortet MEN det krävs oftas en del våld för det.
Problemet är att cpu/gpu kontakten har ström/jord på olika stift och kopplar man fel så blir det kortis oftas så slår nätagget av då MEN skulle inte förvånna mig om det kan hamna i en boot loop.

I övrigt så finns risken att du fått ett dött nätagg RM serien är ju inte den bästa serien med halvtaskiga kondingar och i början överhettnings problem tack vare felaktig fläkt kurva.
Har du fått ett av dom felaktiga så är det nog dött vid det här laget.

Japp. Konstatera just detta. Måste få tag på en typ 3 cpukabel.

Skickades från m.sweclockers.com