Ska köpa nytt grafikkort till datorn, tips och råd?

Permalänk
Medlem

Ska köpa nytt grafikkort till datorn, tips och råd?

Tjenare har just nu en dator som inte presterar som jag vill när jag spelar och känner att jag kan ändra lite på det genom att byta grafikkort.
Har en budget på 1500-2000kr så hade vill veta vilka grafikkort som är värda att köpa då jag inte direkt är ett proffs när det gäller datorer och gör lätt impulsiva köp som alltid presterar skit.

Information om datorn:
Intel Core i3 540 3.07 GHZ
Acer Aspire M3910
DDR3 8GB RAM
Ati Radeon HD 5570

Vad behöver ändras gubbar? Hjälp till nu, hade vart riktigt snällt!

Edit: Vet inte vilka grafikkort som passar till moderkortet heller

Permalänk

Begagnat lr nytt

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

@RedbullF1 Helst nytt men ifall det finns någon bra begagnad som ni känner till så är det bara att länka ifall ni rekommenderar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av heviie:

Tjenare har just nu en dator som inte presterar som jag vill när jag spelar och känner att jag kan ändra lite på det genom att byta grafikkort.
Har en budget på 1500-2000kr så hade vill veta vilka grafikkort som är värda att köpa då jag inte direkt är ett proffs när det gäller datorer och gör lätt impulsiva köp som alltid presterar skit.

Information om datorn:
Intel Core i3 540 3.07 GHZ
Acer Aspire M3910
DDR3 8GB RAM
Ati Radeon HD 5570

Vad behöver ändras gubbar? Hjälp till nu, hade vart riktigt snällt!

Edit: Vet inte vilka grafikkort som passar till moderkortet heller

Då du har en märkes dator så måste du först kolla hur många watt ditt nätaggregat/Power Supply (PSU) är på och även hur långt kort du kan ha i lådan.

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem

Min vän har en MSI GTX 760 men jag tror att jag måste uppgradera min processor också, hade ett
Intel Core i7 2600K passat till mitt moderskort?
Är ganska osäker på ifall grafikkortet hade passat också.
Ifall jag hade köpt dessa 2 varor hade jag köpt ett nätaggregat som funkar till grafikkortet med.

Permalänk
Medlem

Radeon r9 380 är nog det bästa du kan trycka i burken för 2000kr.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/223258-msi_ra...

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av heviie:

Min vän har en MSI GTX 760 men jag tror att jag måste uppgradera min processor också, hade ett
Intel Core i7 2600K passat till mitt moderskort?
Är ganska osäker på ifall grafikkortet hade passat också.
Ifall jag hade köpt dessa 2 varor hade jag köpt ett nätaggregat som funkar till grafikkortet med.

2600k passar inte till ditt moderkort.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?