Kan inte byta frontfläkt på mitt chassi, Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Kan inte byta frontfläkt på mitt chassi, Fractal Design Define Mini

Hej, efter att ha köpt nya 120 mm fläktar till mitt Fractal Design Define Mini chassi så stötte jag på problem när jag skulle montera fläkten framtill i chassit. Fläkten som följde med chassit förmonterad satt fast men nån sorts klämanordning och inte med skruvar, och den fästanordning gör det omöjligt för mig att montera min nya be quiet fläkt då 2 av hålen är är igenbommade och inte går att få igenom en skruv. måste jag köpa en ny del till chassit för att kunna montera den?

8 st bilder finner du här: http://imgur.com/zCqMuuY

Någon som har samma chassi och vet vad man måste göra? tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Förutsatt att det är samma tjocklek på fläkten så bör det väl gå att klämma fast beQuiet fläkten där istället? Det går att plocka ur fractaldesign fläkten, lossa bara hela "ramen" från chassit och plocka ur den.

Finner enbart 1 bild på imgur-länken.

Permalänk

De där pluggarna fungerar så att du bara behöver två skruvar för att få fast fläkten. Inte optimalt men brukar fungera bra.

Passa på att damma ur lådan med tryckluft när du ändå har den öppen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrik:

Förutsatt att det är samma tjocklek på fläkten så bör det väl gå att klämma fast beQuiet fläkten där istället? Det går att plocka ur fractaldesign fläkten, lossa bara hela "ramen" från chassit och plocka ur den.

Finner enbart 1 bild på imgur-länken.

Jag tror att fractal design fläkten är en aning tjockare, och med den fästanordning som man sätter fast på kanterna på be quiet fläkten och sen ska trycka fast med de medföljande pluggarna så blev den rätt klumpig så vart det väldigt svårt att få plats med den där :/

Tror förresten bara att en bild kom med! Fler: http://imgur.com/zCqMuuY&NK2r6m5&Jnjc1Ox&cmyQ1Tp&tbaXEQ1&qpuJ...

Permalänk
Skrivet av Phastx:

Jag tror att fractal design fläkten är en aning tjockare, och med den fästanordning som man sätter fast på kanterna på be quiet fläkten och sen ska trycka fast med de medföljande pluggarna så blev den rätt klumpig så vart det väldigt svårt att få plats med den där :/

Tror förresten bara att en bild kom med! Fler: http://imgur.com/zCqMuuY&NK2r6m5&Jnjc1Ox&cmyQ1Tp&tbaXEQ1&qpuJ...

Jag monterade min med två skruv fungerade utan problem. Prova och sitter den inte fast är det bara att skruva fast med två skruv mer behövs inte.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag monterade min med två skruv fungerade utan problem. Prova och sitter den inte fast är det bara att skruva fast med två skruv mer behövs inte.

Så du menar att jag inte ska använda gummifästena för lägst ljudvolym/vibration utan de hårda plastfästena med skruvar istället?

Permalänk
Skrivet av Phastx:

Så du menar att jag inte ska använda gummifästena för lägst ljudvolym/vibration utan de hårda plastfästena med skruvar istället?

Jag märkte inte att min egna fläkt i 100% hård plast skapade vibrationer i plasten i chassit. Den kan komma upp i 1800RPM

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

De inringade med medföljande skruvar med andra ord? Körde iaf med de som är förkryssade i bilden både baktill och under, funkade hur smidigt som helst att fästa där.

Permalänk
Skrivet av Phastx:

http://i.imgur.com/9Kv5UOg.jpg?1
De inringade med medföljande skruvar med andra ord? Körde iaf med de som är förkryssade i bilden både baktill och under, funkade hur smidigt som helst att fästa där.

Ja det borde fungera Annars är det bara prova andra metoder om det inte fungerar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar