Permalänk
Medlem

Hårddiskproblem

De senaste dagarna har jag brottats med ett jättefel, hårddisk efter hårddisk har lagt av , klickat, pipit och haft sig, datorn har bråkat och hårddiskar kommit och gått. Iom att jag har 10 diskar så har det varit ett himla sjå att hitta felkällan men efter mycket om och men så hittade jag anledningen, En av satakontakterna har en liten böjd pin. Kopplar jag in denna så börjar problemen. Utan den inkopplad så verkar alla hårddiskar funka. Som tur är har jag en extern hd-docka så jag har kunnat testa hårddiskarna ordentligt utanför chassiet.

Jag har nu mailat coolermaster så får vi se om jag får tag i en ny kabel.

Ville bara dela med mig av detta.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Ok. Tack.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

De senaste dagarna har jag brottats med ett jättefel, hårddisk efter hårddisk har lagt av , klickat, pipit och haft sig, datorn har bråkat och hårddiskar kommit och gått. Iom att jag har 10 diskar så har det varit ett himla sjå att hitta felkällan men efter mycket om och men så hittade jag anledningen, En av satakontakterna har en liten böjd pin. Kopplar jag in denna så börjar problemen. Utan den inkopplad så verkar alla hårddiskar funka. Som tur är har jag en extern hd-docka så jag har kunnat testa hårddiskarna ordentligt utanför chassiet.

Jag har nu mailat coolermaster så får vi se om jag får tag i en ny kabel.

Ville bara dela med mig av detta.

Varför ska du höra av dig till coolermaster?

EDIT.

Lite trött cm-psu...

Nwm..

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Nja kabeln är ju problemet. Psu:n funkar bra men surt att inte kunna använda en kabel. Jag ska fixa lite molex till sata adaptrar så länge så jag kan använda de andra diskarna.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Med SATAkabel, brukar man mena datakabeln, inte strömkabeln.

Grunnade också ett tag varför coolermater var inblandat ett tag

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Såg nu att det var lite oklart, det var givetvis en av nätaggets strömkontakter jag menade. Inget svar än från coolermaster.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.