Permalänk

Adapter och väggutag - Japan

Tjena!

Kommer om ett par veckor åka till japan, och kommer under den tiden vilja nyttja väggutag för att ladda ext batterier och telefon. Hittade denna. Är det rätt antaget av mig att socket B är som en socket A fast med nån sorts jord? (som våra svenska med socket C / F)

På min Oneplus laddare står det 100-220V och 50-60hz, så antar det inte ska vara nåt problem på det sättet, utan enda som behövs emellan är en adapter?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Helt rätt. Dock är det ovanligt med jordade uttag på hotellen. Det har jag sett mest på Japanska kontor och arbetsplatser.

En del hotell har USB direkt i väggen. Kina är annars föredömligt här. Alla hotell och många kontor har universella uttag som tar alla möjliga kontakter.

Själv kör jag med med 2st från SKross. Båda med utskjutbara "pinnar" så de funkar överallt. En med uttag och en med dubbla USB uttag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem

Finns väl USB-uttag för att ladda telefoner osv på McDonalds i Japan också, så i värsta fall får du ta dig lite snabbmat : P

Permalänk
Skrivet av TLovskog:

Helt rätt. Dock är det ovanligt med jordade uttag på hotellen. Det har jag sett mest på Japanska kontor och arbetsplatser.

En del hotell har USB direkt i väggen. Kina är annars föredömligt här. Alla hotell och många kontor har universella uttag som tar alla möjliga kontakter.

Själv kör jag med med 2st från SKross. Båda med utskjutbara "pinnar" så de funkar överallt. En med uttag och en med dubbla USB uttag.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha, ja men det låter bra Tackar!

Permalänk
Medlem

Trevlig resa. Om du skall till Tokyo, glöm inte Akihabara. Och väl där glöm inte ta dig lite från huvudgatan.
Det är inte längre "meckat", det har tagits över av marknaderna i Shenzhen. Dock väl värt ett besök. Lite tråkig valuta just nu bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Skrivet av TLovskog:

Trevlig resa. Om du skall till Tokyo, glöm inte Akihabara. Och väl där glöm inte ta dig lite från huvudgatan.
Det är inte längre "meckat", det har tagits över av marknaderna i Shenzhen. Dock väl värt ett besök. Lite tråkig valuta just nu bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Yes, kommer vara ett par dagar i Tokyo. Tackar för tipset! verkar intressant, verkar helt klart värt ett besök.
Har du något annat tips tar jag tacksamt emot det med, även om det är lite off-topic.

Permalänk
Medlem

Shibuya för shopping! Gällande uttaget fungerade inte de adaptrar jag köpte, var för att uttagen inte var jordade om jag minns rätt.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Skrivet av ante9224:

Shibuya för shopping! Gällande uttaget fungerade inte de adaptrar jag köpte, var för att uttagen inte var jordade om jag minns rätt.

Ja, funderar på att köpa nån / några olika att ta med, för säkerhets skull. Annars får man försöka hitta något där