Bluetooth hörlurar, vad köpa?

Permalänk
Medlem

Bluetooth hörlurar, vad köpa?

Hej!

Jag är ny på detta forum och kan därför ha placerat denna tråd under fel del, ber om ursäkt för detta i så fall. Går i sommarvärmen runt och funderar på att införskaffa nytt headset då det jag har gör min röst svår att höra när jag pratar i telefon. Är det någon här som är insatt i denna snäva branch? Vad är bra och prisvärt?

Det jag är ute efter är ett bluetoothheadset som har bra batteritid och kvalitét, men inte nödvändigtvis av ett fint ärke som därför kostar skjortan. Därmed inte sagt att jag vill köpa ett par för 300 spänn, snarare runt en tusenlapp. Finns det någon som har en idé om vad som skulle vara ett bra alternativ? Laddning via micro-usb är ett stort plus!

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

http://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=133766 rekomenderar dom VARMT! Jättebra ljud, väger lite, små och smidiga, bra microfon, microUSB laddning. Verkligen skitbra helt enkelt.
Review http://www.testfamilien.dk/tests/musik-og-film/kreafunk-ahead... på danska iof men man förstår ju orden "fantastiska" osv ;D

Enda nackdelen som jag ser det är att man inte kan koppla in kabel när batteriet tar slut. Då kan man ju istället ta orginalheadsetet eftersom vitsen med BT är att slippa kabeln Skall hålla upp till 14 timmar på en laddning..och det verkar stämma.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Impulshandlade ett par Moo Snö bluetooth hörlurar med mikrofon.
Betalade strax runt 300kr på Ge-Kås i Ullared för dom.

Funkar som dom ska men inget Audiofil-ljud i dom, ljudet är OK på sin höjd, har inte spelat in dom än.

De saknar sladdkontakt, så det är Bluetooth eller ingenting alls för dom.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Wow, tack båda för svaren. Framför allt de första var ju RIKTIGT snygga och inte så dyra. Häftigt! Var sitter micen på dem?

Vet ni några in ear-lurar som är BT och bra förresten?