Nya lurar/in-ear för allmänt datoranvändande

Permalänk
Medlem

Nya lurar/in-ear för allmänt datoranvändande

Jaha, då har mina qpad qh85 gått sönder (igen) och nu behöver jag förslag på nya lurar..

qh85 är väl helt ok i mina öron, men de har gått sönder liiiite för lätt enligt mig för att förtjänas att inhandla igen tyvärr. Så nu vill jag ha förslag på nya lurar, även in-ear är intressant iom att jag lyssnar på ljudböcker via mobilen varje dag.

Lirar ju en hel del spel så vill även att de ska vara "bra" för gaming. Behöver ej mic och vill gärna ha trådade lurar.

Prisklass 500-1000.

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk

Gillar Hyper X Cloud serien av Kingston. Har första versionen och de håller fortfarande (har haft dom lite över 1 år ungefär). De är enormt sköna och låter bra, det enda negativa jag kan tänka på är micen, men jag kör med en Blue Yeti Pro så för mig har det inte spelat någon roll.

Permalänk
Medlem

De är ju samma som qh85-90 så ja de är helt ok, dock som sagt de har tendens att gå sönder lätt.. 2 lurar på 1½ år som glappar i ena elementet

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

Ja verkar vara varierande kvalité på dem

Permalänk
Medlem

Jag skulle föredra högre budget och då ta ett par headphones med tjock kabel, dom håller nästan för evigt. Jag har haft mina hd595 i 10 år och då har det varit heavy jeavy use, inte att dom bara hängt nånstans. Dock behöver du separat mic då.
Provade ett par av qpads slutna lurar (det är 85 va?) och dom har ju fått så jävla mycket lovord på swec, flashback osv. Men jag måste säga att ljudet sög fan dase. Sennheiser hd595/598 kostar inte så många hundralappar mer men det var som att jämföra ett par 300krslurar med ett par för 3000. Men dom öppna qpadsen kanske låter signifikant bättre.

Annars så har tek syndicate en grym video angående det här i din budget. Massa tips på prisvärda headset utan att man betalar 70% för märket för att drt är coolt.
http://m.youtube.com/watch?v=3fD-M1F6L4g

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av TheCouchNerd:

Gillar Hyper X Cloud serien av Kingston. Har första versionen och de håller fortfarande (har haft dom lite över 1 år ungefär). De är enormt sköna och låter bra, det enda negativa jag kan tänka på är micen, men jag kör med en Blue Yeti Pro så för mig har det inte spelat någon roll.

Hyperx var det första dom tipsade om i videon, kan du jämföra dom mot några andra populära lurar? Siberia, qpad osv.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Jag skulle föredra högre budget och då ta ett par headphones med tjock kabel, dom håller nästan för evigt. Jag har haft mina hd595 i 10 år och då har det varit heavy jeavy use, inte att dom bara hängt nånstans. Dock behöver du separat mic då.
Provade ett par av qpads slutna lurar (det är 85 va?) och dom har ju fått så jävla mycket lovord på swec, flashback osv. Men jag måste säga att ljudet sög fan dase. Sennheiser hd595/598 kostar inte så många hundralappar mer men det var som att jämföra ett par 300krslurar med ett par för 3000. Men dom öppna qpadsen kanske låter signifikant bättre.

Annars så har tek syndicate en grym video angående det här i din budget. Massa tips på prisvärda headset utan att man betalar 70% för märket för att drt är coolt.
http://m.youtube.com/watch?v=3fD-M1F6L4g

Skickades från m.sweclockers.com
Hyperx var det första dom tipsade om i videon, kan du jämföra dom mot några andra populära lurar? Siberia, qpad osv.

Sennheiser har jag fått nog av. Letar själv efter något nytt, har beyerdynamic t70p som jag snart kommer byta, vet vara inte till vart, byter eftersom hörlurarna börjar bli lite slitna. Den nya flaggskeppsmodellen från denon såg nice ut, däremot lite för dyr. Hade sutit nice med Beyer t5p om hörlurarna hade kostat lite mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Jag skulle föredra högre budget och då ta ett par headphones med tjock kabel, dom håller nästan för evigt. Jag har haft mina hd595 i 10 år och då har det varit heavy jeavy use, inte att dom bara hängt nånstans. Dock behöver du separat mic då.
Provade ett par av qpads slutna lurar (det är 85 va?) och dom har ju fått så jävla mycket lovord på swec, flashback osv. Men jag måste säga att ljudet sög fan dase. Sennheiser hd595/598 kostar inte så många hundralappar mer men det var som att jämföra ett par 300krslurar med ett par för 3000. Men dom öppna qpadsen kanske låter signifikant bättre.

Annars så har tek syndicate en grym video angående det här i din budget. Massa tips på prisvärda headset utan att man betalar 70% för märket för att drt är coolt.
http://m.youtube.com/watch?v=3fD-M1F6L4g

Skickades från m.sweclockers.com
Hyperx var det första dom tipsade om i videon, kan du jämföra dom mot några andra populära lurar? Siberia, qpad osv.

Hmmm ok, ska kolla på videon och fundera på sennheiser lurarna.. Hyper X är samma lurar som qpad, rebrands bara..

Audio Technica ATH-AD500X, är det nåt att satsa på ifall man skulle slänga på ett par hundra?

la till en rad med text..
Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Skrivet av deadich:

Hyperx var det första dom tipsade om i videon, kan du jämföra dom mot några andra populära lurar? Siberia, qpad osv.

Hyper X Cloud är en rebrand av QPad QH-90

Permalänk
Medlem

Sååå, nån som har nnån uppfattning ifall Audio Technica ATH-AD500X är ett bra val för mig som spelar/kollar film/ser youtube?

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceder_78:

Sååå, nån som har nnån uppfattning ifall Audio Technica ATH-AD500X är ett bra val för mig som spelar/kollar film/ser youtube?

Har ingen personlig erfarenhet av de, men vet att jag sett ATH-AD700X ofta rekommenderas som gaminglurar, så antar att ATH-AD500X inte är allt för tokiga heller. Öpnna lurar hjälper tydligen att bättre positionera fiender i fps. ATH-AD700x ligger ju en bit över din budget enligt svenska priser, men kanske finns billigare annanstans. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2044934

Har själv ett par AKG Q701 som jag tycker passar bra till det mesta, film, spel, musik.

Tror skarpt på att köpa ett par riktiga kvalitetslurar (definitionsfråga om man får det för under tusenlappen) över något gamingskit, ursäkta språket, men det är uppfattningen jag fått av de flesta av dessa produkter, har inte provat någon av de själv som sagt, det är bara en uppfattning jag har fått att de kostar mer än de är värda.

Permalänk
Medlem

@kronwalled: Jo jag tittade på videon som deadish länkade och de tyckte att 500x var ett bra val för spel under $150 så tänkte mest kolla ifall det fanns nåt bättre alternativ runt tusenlappen än dom men tror nog det blir ett par såna..

Lär väl vara flera gånger bättre ljud ur 500x än mina qh85:or så jag lär bli nöjd. Är ju inte speciellt bra på fps heller så torde ju inte hjälpa med dyrare grejer heller

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceder_78:

@kronwalled: Jo jag tittade på videon som deadish länkade och de tyckte att 500x var ett bra val för spel under $150 så tänkte mest kolla ifall det fanns nåt bättre alternativ runt tusenlappen än dom men tror nog det blir ett par såna..

Lär väl vara flera gånger bättre ljud ur 500x än mina qh85:or så jag lär bli nöjd. Är ju inte speciellt bra på fps heller så torde ju inte hjälpa med dyrare grejer heller

Tror du blir nöjd! Samma här, utrustning kan inte avhjälpa mina brister numera, känner mig som en clown varje gång jag spelar hehe.... inte som när man var yngre och kunde göra bra ifrån sig.