Köpa laptop från DustinHome, ska jag köpa med försäkring?

Permalänk
Medlem

Köpa laptop från DustinHome, ska jag köpa med försäkring?

Har möjlighet att lägga till en allriskförsäkring hos DustinHome för 445kr, med en självrisk på 500kr. Är det något som behövs när man köper laptop på nätet? Eller är det bara lurendrejeri för dem att tjäna extra stålar?

tacksam för snabba svar

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Skrivet av TheBodyLotion:

Har möjlighet att lägga till en allriskförsäkring hos DustinHome för 445kr, med en självrisk på 500kr. Är det något som behövs när man köper laptop på nätet? Eller är det bara lurendrejeri för dem att tjäna extra stålar?

tacksam för snabba svar

Jag har ingen koll på denna försäkring, men det jag kan säga är att man mestadels nästan aldrig får någon nytta av sådana försäkringar, iaf av egen erfarenhet. Finns det inga "kryphål" så är det väl bra annars inte. Fast å andra sidan beror det också på hur mycket datorn kostar. Är den dyr så borde du nog satsa på en försäkring, är den billig så är det nog inte värt det...

Detta är bara min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Har möjlighet att lägga till en allriskförsäkring hos DustinHome för 445kr, med en självrisk på 500kr. Är det något som behövs när man köper laptop på nätet? Eller är det bara lurendrejeri för dem att tjäna extra stålar?

tacksam för snabba svar

Har du en bra hemförsäkring täcker det som oftast allt detta redan.
Dock har du inte det så skulle jag nog bara ta det om det var en extremt dyr dator.

Det är min personliga åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignorance:

Jag har ingen koll på denna försäkring, men det jag kan säga är att man mestadels nästan aldrig får någon nytta av sådana försäkringar, iaf av egen erfarenhet. Finns det inga "kryphål" så är det väl bra annars inte. Fast å andra sidan beror det också på hur mycket datorn kostar. Är den dyr så borde du nog satsa på en försäkring, är den billig så är det nog inte värt det...

Detta är bara min åsikt.

Skrivet av Wordian:

Har du en bra hemförsäkring täcker det som oftast allt detta redan.
Dock har du inte det så skulle jag nog bara ta det om det var en extremt dyr dator.

Det är min personliga åsikt.

Tack för svar, blev ingen försäkring hos dem då laptopen låg på 5,990kr. Tror nog den hemförsäkringen jag har enbart täcker stöld och brand.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA