Vad hände med Sonys PS3 (Jag vet vilka aktörer som varit med, för o utveckla den) *Cell-Processor*?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008

Vad hände med Sonys PS3 (Jag vet vilka aktörer som varit med, för o utveckla den) *Cell-Processor*?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Vadå vad hände med ps3? Jo den blev gammal och bortglömd?

|MSI X99 Gaming 9| I7 5820 @ 4,6| 16GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| CF Asus Fury Strix | Samsung 950 Pro 256gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Carbide Air 540| Sennheiser game Zero| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Asus MG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östra Götaland
Registrerad
Aug 2013

Ersatt av Sony playstation 4

CPU: i7-4770K 3,5ghz GPU: Msi GTX 770 4GB
Mobo: Msi Z97 GAMING 7 socket1150
RAM: 16GB Crucial Ballistix 1866mhz HDD: 1st 1TB 7200 rpm, 1st WD Green 3 TB
SSD: 1st 120GB Samsung 840 EVO, 1 st 120GB SanDisk extram II, OCZ Arc 100 240GB PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 24"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Hymer:

Vadå vad hände med ps3? Jo den blev gammal och bortglömd?

Skrivet av Dragone:

Ersatt av Sony playstation 4

Ni missuppfattade trådskaparen båda två ser det ut som. Frågan avser Cellprocessorn, inte konsolen som sådan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

@Viceroy: Jo jag förstod att han menade det men det var så luddigt skrivit så jag kunde inte hålla mig från att kommentera ;D

|MSI X99 Gaming 9| I7 5820 @ 4,6| 16GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| CF Asus Fury Strix | Samsung 950 Pro 256gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Carbide Air 540| Sennheiser game Zero| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Asus MG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Den var svår att programera för/till i jämförelse med andra processorer och därmed var det i stort sett bara ps3 som hade den.
Och det tillsammans med att den var ganska kraftfull är anledningen till att ps4 ej kommer få emulering/stöd för ps3 spel dvs ps4 cpu´n räcker ej till och krångligt att emulera.

Det fanns en 3-4 olika produkter har jag för mig som släpptes med cell processorn (kommer dock ej ihåg vilka) inga såldes i några direkta volymer.

Det var ju även tal och framtaget ett par prototyper av ett "grafikkort" till pc med cell processorn men det lades ner.
Vilket var lite synd det hade ju annars varit ett ganska bra kort för htpc då det var film uppspelning som cell processorn utförde förbannat bra och det hade ju troligen funnits lite kraft kvar till spel med.
Hade ju i vilket fall varit intresant om det hade kommit ut.

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."