Vad hände med Sonys PS3 (Jag vet vilka aktörer som varit med, för o utveckla den) *Cell-Processor*?

Permalänk
Medlem

Vad hände med Sonys PS3 (Jag vet vilka aktörer som varit med, för o utveckla den) *Cell-Processor*?

Permalänk
Medlem

Vadå vad hände med ps3? Jo den blev gammal och bortglömd?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Ersatt av Sony playstation 4

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Vadå vad hände med ps3? Jo den blev gammal och bortglömd?

Skrivet av Dragone:

Ersatt av Sony playstation 4

Ni missuppfattade trådskaparen båda två ser det ut som. Frågan avser Cellprocessorn, inte konsolen som sådan.

Permalänk
Medlem

@Viceroy: Jo jag förstod att han menade det men det var så luddigt skrivit så jag kunde inte hålla mig från att kommentera ;D

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Den var svår att programera för/till i jämförelse med andra processorer och därmed var det i stort sett bara ps3 som hade den.
Och det tillsammans med att den var ganska kraftfull är anledningen till att ps4 ej kommer få emulering/stöd för ps3 spel dvs ps4 cpu´n räcker ej till och krångligt att emulera.

Det fanns en 3-4 olika produkter har jag för mig som släpptes med cell processorn (kommer dock ej ihåg vilka) inga såldes i några direkta volymer.

Det var ju även tal och framtaget ett par prototyper av ett "grafikkort" till pc med cell processorn men det lades ner.
Vilket var lite synd det hade ju annars varit ett ganska bra kort för htpc då det var film uppspelning som cell processorn utförde förbannat bra och det hade ju troligen funnits lite kraft kvar till spel med.
Hade ju i vilket fall varit intresant om det hade kommit ut.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!