En fråga om New 3DS XL!

Permalänk
Medlem

En fråga om New 3DS XL!

Hejsan! Jag undrar om New 3DS XL är regionsfri? Eller måste man köpa en vanlig 3DS XL om man vill spela NTSC/Japanska spel på en svensk 3DS XL?

Permalänk
Medlem

Varken New eller vanliga är regionsfria.

Permalänk
Medlem

Tyvärr håller fortfarande Nintendo hårt i den nu föråldrade regionslåsningen för spelkonsoler.

Man får hoppas de drar huvudet ut sanden snart och kommer ut i ljuset.

Nintendo Gameboy var regionsfri.. vet inte vad som hände sen. Vad som gick fel och fick dem att bli så konservativa.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Även GBA och DS är regionsfria. Det är med DSi som Nintendo började med regionstramset för bärbara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Tyvärr håller fortfarande Nintendo hårt i den nu föråldrade regionslåsningen för spelkonsoler.

Man får hoppas de drar huvudet ut sanden snart och kommer ut i ljuset.

Nintendo Gameboy var regionsfri.. vet inte vad som hände sen. Vad som gick fel och fick dem att bli så konservativa.

Skrivet av mudde:

Även GBA och DS är regionsfria. Det är med DSi som Nintendo började med regionstramset för bärbara.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett vanligt 3DS och det är regionsfritt

Permalänk
Medlem

3DS är heller inte regions fri, det enda som du kan spela från andra regioner på den är DS spel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.