Permalänk
Medlem

LG G3 Cyanogen 12?

Tjenare gött folk!
Har nu tröttnat lite på bloatware och diverse funktioner på standard OS:et på min LG G3, dvs Lolipop 5.0. Batteritiden har blivit snäppet sämre och vill nu ge Cyanogen ett försök för att se om jag kan kräma ut lite mer kraft i mitt monster som jag anser mobilen vara. Är ny till att syssla med custom roms och behöver lite hjälp av någon som vet hur man går till väga. Är det möjligt? alla förslag och guider uppskattas men simplaste sättet vore ju ett plus i kanten. Skriv gärna här eller skicka ett pm i inbox om du känner för att hjälpa mig!

Ha'de

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrion:

Tjenare gött folk!
Har nu tröttnat lite på bloatware och diverse funktioner på standard OS:et på min LG G3, dvs Lolipop 5.0. Batteritiden har blivit snäppet sämre och vill nu ge Cyanogen ett försök för att se om jag kan kräma ut lite mer kraft i mitt monster som jag anser mobilen vara. Är ny till att syssla med custom roms och behöver lite hjälp av någon som vet hur man går till väga. Är det möjligt? alla förslag och guider uppskattas men simplaste sättet vore ju ett plus i kanten. Skriv gärna här eller skicka ett pm i inbox om du känner för att hjälpa mig!

Ha'de

Jag kan inte svara på exakt hur du ska köra. Men börja med att läsa här:

http://www.swedroid.se/forum/forums/g3-rom-filer-och-utveckli...

Permalänk
Medlem

Tack så mycket ska kika lite!

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Avstängd

Tänk på att Cyanogenmod inte kan använda LGs drivare för kamaren, så du kommer få överlag sämre bilder.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

det sög ju lite i och med att jag gillar LG's kamera starkt. Är LG något som Cyanogen kommer utveckla vidare på senare? kanske kan vara värt att vänta ett tag i så fall:)

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrion:

det sög ju lite i och med att jag gillar LG's kamera starkt. Är LG något som Cyanogen kommer utveckla vidare på senare? kanske kan vara värt att vänta ett tag i så fall:)

Gör en full backup i recovery innan du flashar CM, så kan du byta tillbaka väldigt lätt om du inte gillar det. Telefonen blir precis som den var innan flash.

Permalänk
Medlem

Jag kör 12.1, nightly. Jag tycker om det förutom att det finns buggar här och var. Något som är irriterande just nu är att av någon anledning så kan mobilen vara (avstängd?)/buggat ur, händer inget när jag håller in strömknappen så jag måste ta ur batteriet. Kan vara bra att ha en extra alarmklocka om man ska till jobbet.. utifall mobilens inte fungerar på grund av detta.

Annat kan vara om man håller på med mobilen i en app och helt plötsligt ringer någon, då kan mobilen fucka ur, svara-grejen hamnar i notifikationsfältet och försvinner och kommer tillbaka snabbt vilket gör att man missar ett samtal och får ringa upp själv.

Kameran upplever jag fungera bra, ingen märkbar skillnad(vad jag vet?) Har inte tänkt på om Laser-fokusen är implementerad ännu...
Själva lasern lyser men vet inte om den gör något

Kommer såna saker med i rapport till Cyangenmods team? Eller hur gör man?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tudz:

Gör en full backup i recovery innan du flashar CM, så kan du byta tillbaka väldigt lätt om du inte gillar det. Telefonen blir precis som den var innan flash.

som jag nämnde innan är jag helt ny till detta, vilka program använder man sig utav för att göra en backup på hela os:et för en mobiltelefon? Sist jag bytte till CM på min galaxy s4 och sedan ville byta tillbaka så vägrade min telefon koppla upp sig på svenska nätet. På något sätt ville de köra ett OS som inte var anpassat för svenska operatörer.

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|