Permalänk
Avstängd

Hörlurar FPS spel..

Har alltid haft "headset" ofta billigare versioner, köpte en gång ett par Sennheiser lite bättre lurar kommer ihåg att det va riktigt krispigt och bra ljud och lagom med bas! jag är mer den som vill ha rent ljud men gillar samtidigt bas, något balanserat är i mitt intresse. Gjorde mig av med mina Sennheiser då jag inte stog ut med den spiral kabeln... och på den tiden spelade jag mycket och satt alltid och prata med andra och studio micken jag köpte tog upp allt ljud från tangentbord med mera, köpte även ett tangentbord med mekaniska brytare i samma veva så va inte populär då

Nu tänkte jag köpa ett par hörlurar, har kollat lite på Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm, finns även med 32Ohm = headset liknande? blir det stor skillnad på ljudet?
Vad jag förstått på dessa lurar så ska dom va ganska balanserade när det kommer till ljudet.
250 Ohm för tungdrivet för att köra direkt i datorns inbyggda ljudkort? ASUS MAXIMUS VI HERO
Annars vad finns det för bra alternativ till amp, länka gärna!

Lyssnar alltid på musik förutom när jag spelar, och jag vill ha det lilla extra ljudet, så man hör fienden på fotstegen innan dom hör mig!

Mikrofon kommer jag antagligen bara köpa den gamla hederliga Zalman clip-on micken, sitter inte ofta på skype/ts3 osv längre så har ingen nytta av att ha en mick.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

DT990 är väldigt trevliga ljudmässigt, om något "V-formade" i återgivningen. Om du gillar bas borde det passa dig det är något positivt. 250 Ohms-versionen tillsammans med en kapabel förstärkare (jag föreslår att du bygger egen Objective2) är en grym kombination så länge du inte behöver använda det "on-the-fly". Då blir det lite mycket kablage överallt. Det går dock att köra O2 batteridriven, så ingen omöjlighet, bara lite klumpigt. När du känner för det kan du dessutom komplettera med en ODAC som går att få in i samma låda (är inte helt hundra på detta men har för mig att det ska gå).

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

DT990 är väldigt trevliga ljudmässigt, om något "V-formade" i återgivningen. Om du gillar bas borde det passa dig det är något positivt. 250 Ohms-versionen tillsammans med en kapabel förstärkare (jag föreslår att du bygger egen Objective2) är en grym kombination så länge du inte behöver använda det "on-the-fly". Då blir det lite mycket kablage överallt. Det går dock att köra O2 batteridriven, så ingen omöjlighet, bara lite klumpigt. När du känner för det kan du dessutom komplettera med en ODAC som går att få in i samma låda (är inte helt hundra på detta men har för mig att det ska gå).

Okej, att sitta och pilla ihop massa delar är säkert roligt men då betalar jag hellre ett par hundra om det finns något färdigt mindre otympligt? är ljudkorten som finns till dator något man kan använda eller ska det va något Hi-Fi externt, något alternativ till det du länkade som är komplett och dugligt?

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaeger90:

Okej, att sitta och pilla ihop massa delar är säkert roligt men då betalar jag hellre ett par hundra om det finns något färdigt mindre otympligt? är ljudkorten som finns till dator något man kan använda eller ska det va något Hi-Fi externt, något alternativ till det du länkade som är komplett och dugligt?

Är långt ifrån ljudexpert men ett externt ljudkort utav kvalité (DAC & Förstärkare) bör fungera utmärkt för 250Ohm om det är listat för det. Interna finns också men har ofta lite mer störningar. Vissa moderkort även, inklusive mitt, har inbyggt stöd i moderkortet för upp till 600Ohm, rekommenderar fortfarande däremot något högkvalités externt för bättre ljudkvalité.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Audio-Technica ATH-M50x är riktigt fina hörlurar och väldigt prisvärda. De har rent och "naturtroget" ljud skulle jag säga men kan även klämma på bra med bas. De är slutna dock, vilket alltid sägs inte ge exakt lika bra ljudbild som öppna. Men andra slipper lyssna på det du lyssnar på.

Om du i framtiden vill ha en mick så är det väldigt smidigt med en ModMic.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av murzoo:

Audio-Technica ATH-M50x är riktigt fina hörlurar och väldigt prisvärda. De har rent och "naturtroget" ljud skulle jag säga men kan även klämma på bra med bas. De är slutna dock, vilket alltid sägs inte ge exakt lika bra ljudbild som öppna. Men andra slipper lyssna på det du lyssnar på.

Om du i framtiden vill ha en mick så är det väldigt smidigt med en ModMic.

Okej! slutna behöver jag inte då jag bor själv föredrar öppna känns skönare.
Modmick fungerar det till alla hörlurar?

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

@jaeger90: ModMic passar på alla lurar, så länge det går att fästa den på ena kåpan.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av murzoo:

@jaeger90: ModMic passar på alla lurar, så länge det går att fästa den på ena kåpan.

Okej gött! har hittat mig ett par Sennheiser HD595 lite äldre men ska tydligen va bra, får man hoppas ser ut som man kan få plats med en sån ModMic på dom med.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||