Widows security center går ej att starta

Permalänk
Medlem

Widows security center går ej att starta

Hej min dator jag fått från mina studier har funkat bra och utan några större problem i 1år nu. Tidigare idag skulle jag spela league of legends men fick ett Direct x error när de väl skulle starta själva matchen. Kollat drivrutiner och uppdatera dom sedan startade jag om datorn och sen när jag loggade in hade jag inte längre windows 7 temat och gick inte att sätta tillbaka det heller även när jag inaktiverade grafikkort och sedan aktivera de igen. Ljud och internet funkar inte heller har kollat upp lite om detta och försökt åtgärda problemet men inget verkar funka. Datorn har blivit scannad och återgärda alla virus om de skulle vart nåt som skada datorn men finns inget virus på datorn nu mera, enda som kvartstår är de nåt med en registernyckel som är skadad enligt det jag läst på windows support.
Har provat att försöka ordna de genom tjänster utan resultat.

Går detta ens ordna på nåt sätt? och såntfall hur då?

Tacksam för alla svar

Permalänk
Medlem

Glömde nämna de är windows 7 på laptopen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Japp men har inte funkat

Permalänk
Medlem

@florenze Om du kan starta en Windows 7 installation inifrån nuvarande operativsystem så går det att göra en fullständig reparation av Windows 7.

Stoppa in DVD skivan eller USB minnet som har Windows 7 installationsfilerna och gå sedan in i windows installationsfilerna och klicka på setup.exe som denna guide visar http://www.sevenforums.com/tutorials/3413-repair-install.html

Edit: Denna reparation tar längre tid än en ny och helt ren Windows 7 installation.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Okej tack för alla svar. Ska försöka se om jag kan ordna det eftersom det är min skola som installerat datorerna så kan det bli lite problem men bara försöka se om det går att ordna
Åter igen tack (Y)