beställning på dealextreme hjälp

Permalänk
Medlem

beställning på dealextreme hjälp

Tjena, jag beställde en liten klocka, mobilskal och en trådlös mobilladdare på dx via paypal, då är min fråga om det kommer på brevlådan eller inte. För jag är under arton och det står på mitt namn men mitt pass har gått ut och jag har inget id förutom klass 2 moppebevis. Kan jag använda det och min morsas pass eller är jag körd?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Tjena, jag beställde en liten klocka, mobilskal och en trådlös mobilladdare på dx via paypal, då är min fråga om det kommer på brevlådan eller inte. För jag är under arton och det står på mitt namn men mitt pass har gått ut och jag har inget id förutom klass 2 moppebevis. Kan jag använda det och min morsas pass eller är jag körd?

Mvh

Om de inte kommer på brevlådan, så ta med både pass och moppekort.
För du har ett av de nya misstänker jag?
Med namn och bild m.m (som ser ut som ett körkort)

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Om du menar förarbevis för moped klass 2 räknas ju det som legitimation!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragon_Ball:

Om du menar förarbevis för moped klass 2 räknas ju det som legitimation!

Åååh va sköönt!! Tack du!:)

Permalänk
Medlem

Om det inte går så borde det gå bra att ha någon med dig som har ett giltigt ID går i god för dig, t.ex din mamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Om de inte kommer på brevlådan, så ta med både pass och moppekort.
För du har ett av de nya misstänker jag?
Med namn och bild m.m (som ser ut som ett körkort)

https://www.google.se/search?q=klass+2+moped&biw=1920&bih=985...

Så ser det ut fast inte snöskoter då ofc utan förarbevis står det där istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

https://www.google.se/search?q=klass+2+moped&biw=1920&bih=985...

Så ser det ut fast inte snöskoter då ofc utan förarbevis står det där istället

Förarbevis är tyvärr ingen giltig legitimation.

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FobbanN:

Förarbevis är tyvärr ingen giltig legitimation.

Ajdå... Men räcker det om jag tar med mitt förarbevis och morsans/farsans pass/id då?

Permalänk
Medlem

Om det skickas som vanligt brev men är för stort för brevlådan så behöver du ej legitimera dig när du hämtar ut det. Annars är följande intressant för dig:

Citat:

Minderårig som saknar legitimation
I de fall den minderårige inte har möjlighet att kvittera måste försändelsen kvitteras av förmyndare. Det gäller till exempel när den minderårige inte kan skriva sitt namn eller saknar legitimation. Om det finns två förmyndare måste båda kvittera i förening om de inte har gett varandra fullmakt att kvittera var för sig. Förmyndare är i regel båda föräldrarna. Detta måste kunna styrkas med ett personbevis som kan erhållas från Skatteverket.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Om det skickas som vanligt brev men är för stort för brevlådan så behöver du ej legitimera dig när du hämtar ut det. Annars är följande intressant för dig:

Aja men då är det lugnt för då kan föräldrarna ta ut det om det skulle vara problem, skönt... Tack för hjälpen!