Permalänk
Medlem

Garantiärenden

Hej,

Går det att sköta garantiärenden direkt med Corsair eller måste man vända sig till återförsäljare?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Jag skulle i första hand tagit kontakt med återförsäljaren. Så kommer återförsäljaren troligen i sin tur att kontakta Corsair

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Corsair brukar själva vilja att man sköter det direkt med dom kanske för så att fel marginalen inte blir lika stor, vem vet.

Brukar ligga en orange lapp i deras vattenkylare för något år sen iaf som sa att man skulle ta ärende direkt med corsair inte med återförsäljare och det har jag gjort med flera produkter så det funkar gå direkt till corsair.

Men smidigast är ändå att gå direkt till sin återförsäljare då löser sig nog problemet snabbare.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av xtQ:

Hej,

Går det att sköta garantiärenden direkt med Corsair eller måste man vända sig till återförsäljare?

Hej xtQ,

Ja det går att sköta garantiärenden direkt via oss. Om du vänder dig direkt till oss för en reklamation så får du själv stå för frakten för att returnera din defekta produkt, så ibland kan de vara smartare att vända sig till återförsäljaren.

Vill du göra ett garantiärende via oss så skapar du en ticket på denna sida:

http://corsair.force.com

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan