Permalänk

Splatoon

Då spelet är sjukt stort och sjukt invecklat tänkte jag spelet förtjänar en egen tråd. Vad kör ni för vapen, vad är ni för levlar och era gamertags?

Min första fråga är hur man låser upp stealth jump skorna, då de inte verkar finnas att köpa i shoppen. (Där finns bara 4 par skor).

Andra frågan, hur avväger ni kills / måla i turf war? (ej ranked)?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Jag prioriterar alltid måla först. Det är ju viktigast i spelet. Har inte spelat spelet särskilt mycket men tänkte göra det när semestern börjar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

@Cooling23:

Jag antar att man skall prioritera att måla längre fram i mitten (mot motståndarna) och inte prioritera att stå och måla för mkt på sin egen sida av banan eller? en avvägning av kills och målning är det bästa kanske?

Rollern kör jag mest med. vad kör ni?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk

Splatfest på lördag. tror den börjar kl fem eller sex.
joina!

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk

klaner på splatoon börjar 6e augusti. några b rank eller uppåt intresserade?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Skrivet av spikfavoriten:

Splatfest på lördag. tror den börjar kl fem eller sex.
joina!

Jag har aldrig förstått detta, vad är en splatfest? Vad innebär det?

Permalänk

@CrazyBlueberry:

splatfest blir allt mörkt, man kan spela med samma lag om och om igen, man får sniglar ju mer poäng man skrapar ihop.

någon som e me på klanspel 6 aug?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag har aldrig förstått detta, vad är en splatfest? Vad innebär det?

Splatfest är en speciell tävling mellan två lag, man väljer vilket lag man vill representera.
Det är olika varje gång, första gången till exempel fick man välja om man ville representera Rock eller Pop. Andra gången var det Äta eller Sova.

Tävlingen varar 24H med start 19:00 för oss här i Sverige (hittills har det varit så här).
Det är vanligt Turf War som gäller (täcka mest av kartan med sin färg).

Under Splatfest så samlar man poäng, som ger en temporära titlar. Vilken nivå man kommer upp till har betydelse för vilka priser man får när tävlingen är slut, samt om ens sida vann.
För varje match så får man 3 poäng om man vinner, plus 1 poäng för varje 300 "yta" som man täckt (Inte helt hundra på hur mycket man måste täcka men brukar få 2 poäng när jag kommit över 700).
Första uppgraderingen av ens titel är vid 10, sen 25, 50 och slutligen 99 som max.

Det man vinner är Snails, dessa använder man för att öka slots på gear. Eller slumpmässigt göra om secondary abilities på gear om man inte är nöjd med dom man låst upp innan.
Har man inga Snails så kan man använda pengar för samma sak, men kostar en hel del. 30K.
Vid föregående Splatfests så har jag fått 24 snails med max level och min sida vunnit tävlingen.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av Gelantious:

Splatfest är en speciell tävling mellan två lag, man väljer vilket lag man vill representera.
Det är olika varje gång, första gången till exempel fick man välja om man ville representera Rock eller Pop. Andra gången var det Äta eller Sova.

Tävlingen varar 24H med start 19:00 för oss här i Sverige (hittills har det varit så här).
Det är vanligt Turf War som gäller (täcka mest av kartan med sin färg).

Under Splatfest så samlar man poäng, som ger en temporära titlar. Vilken nivå man kommer upp till har betydelse för vilka priser man får när tävlingen är slut, samt om ens sida vann.
För varje match så får man 3 poäng om man vinner, plus 1 poäng för varje 300 "yta" som man täckt (Inte helt hundra på hur mycket man måste täcka men brukar få 2 poäng när jag kommit över 700).
Första uppgraderingen av ens titel är vid 10, sen 25, 50 och slutligen 99 som max.

Det man vinner är Snails, dessa använder man för att öka slots på gear. Eller slumpmässigt göra om secondary abilities på gear om man inte är nöjd med dom man låst upp innan.
Har man inga Snails så kan man använda pengar för samma sak, men kostar en hel del. 30K.
Vid föregående Splatfests så har jag fått 24 snails med max level och min sida vunnit tävlingen.

Ah, jag förstår. Brukar det vara splatfest ofta?

Permalänk

brukar vara splatfest 1 gång per månad. fördelen med splatfest är dessutom att du kan (om du vill) spela med samma teammates spel efter spel, vilken rank lirar du på?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Skrivet av spikfavoriten:

brukar vara splatfest 1 gång per månad. fördelen med splatfest är dessutom att du kan (om du vill) spela med samma teammates spel efter spel, vilken rank lirar du på?

Jag har ännu inte testat på splatoon, spelet ligger i hyllan och väntar på min uppmärksamhet. Ska börja spela när jag är klar med andra spel

Permalänk

crazyblueberry. om du tycker det är skojj så säjtill sen om du vill vara med på lite team/klanspel. skitsamma skillrank hade vart skojj att kört lite 4 vs 4 när de introducerar funktionaliteten

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Skrivet av spikfavoriten:

crazyblueberry. om du tycker det är skojj så säjtill sen om du vill vara med på lite team/klanspel. skitsamma skillrank hade vart skojj att kört lite 4 vs 4 när de introducerar funktionaliteten

Självklart, förresten en fråga till er alla som lirar splatoon: Har ni köpt några splatoon amiibos än? Hur fungerar dem osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Självklart, förresten en fråga till er alla som lirar splatoon: Har ni köpt några splatoon amiibos än? Hur fungerar dem osv?

Amiibos låser upp utmaningar på vissa av singleplayer banorna.
Normalt så har man en splattershot som vapen i singleplayer.
Med Ink boy ska man klara några av uppdragen med en roller.
Ink girl så är det charger (sniper).
Och med squid så är där två olika, antingen har man begränsad mängd bläck för hela banan. Eller så är det på tid fast man får kraken ability.

Det man låste upp genom att klara dessa utmaningar är speciell gear som man kan använda i multiplayer. Samt fler mini spel.

Info för nästa splatfest är ute.
http://www.nintendolife.com/news/2015/08/weirdness_the_next_s...
Nordpolen vs Sydpolen.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

@CrazyBlueberry:

spelar in lite då och då. här är några av mina sneaky knep som roller xD

https://m.youtube.com/watch?list=LLjrhpXVPL-vcXIzT9jB7BNg&v=P...

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)