Vill ha tips på "mörka" rollspel

Permalänk
Medlem

Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Fanns nån mod som la till massa extra grejer och gjorde grafiken lite bättre. Du kan alltid fråga runt på typ steam forumet vad du borde installera. Kan personligen säga att det är ett av dom bästa rpg spelen som nånsin gjorts och det är ganska mörkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Fanns nån mod som la till massa extra grejer och gjorde grafiken lite bättre. Du kan alltid fråga runt på typ steam forumet vad du borde installera. Kan personligen säga att det är ett av dom bästa rpg spelen som nånsin gjorts och det är ganska mörkt.

Verkar klart intressant. Vet du om det fungerar i Windows 8.1 eller 10?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Simna

Permalänk
Lego Master

Tips från coachen, börja spela "riktigt" rollspel istället. Tabletop. D&D, Cthulhu, Kult, Shadowrun, Aeon Trinity...

På tal om det, Shadowrun Returns finns på Steam, väl värt en titt om man gillar lite cyberpunk och magi.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simna:

Verkar klart intressant. Vet du om det fungerar i Windows 8.1 eller 10?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror det släpptes en inofficiell patch för inte så länge sen, har själv inte spelat på flera år så jag är inte helt säker.
http://steamcommunity.com/app/2600/discussions/0/540740501569...

Permalänk
Medlem

Planescape Torment är både mörkt och extremt bra! Välkänd klassiker, men jag känner mig ändå tvungen att nämna det. Helt klar ett av dom absolut bästa titlarna någonsin! Det första Deus Ex är också hiskligt bra - och ganska fint med en av dom lätt googlade & installerade grafik-overhaulsmodsen.

Permalänk
Medlem

@Simna: Den här guiden ska tydligen vara till hjälp angående V -TM på Win8.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1131614...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Jag har inte själv spelat Shadow of Mordor, men det är väl rätt mörkt?

Permalänk
Medlem

Ultima Underworld spelen <3 <3

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Dark souls 2 scholar of the first sin

Permalänk
Medlem
Permalänk

witcher 3 och fallout 4