G751JT-T3036H problem med flimmer/pixelfel

Permalänk
Medlem

G751JT-T3036H problem med flimmer/pixelfel

Hej jag undrar om det är fler med den här datorn som skärmen flimrar på mot viss bakgrund.
Var in på nån sida www.unigine.com och upptäckte att det flimrade från halva skärmen och uppåt.
Testade även ladda ned en basic heaven benchmark och köra den och den flimrade även på nåt ställe där fast
lite annorlunda, men fortfarande nedifrån och uppåt fram och tillbaka..

Har skickat tillbaka en dator på doa, fick en ny skickad med samma fel, och där upptäckte jag i spelet FFXIV: Heavensward
att på vissa ställen så blev pixlarna väldigt skumma. Kan tyvärr inte ladda upp en bild vet inte hur man gör.
På den datorn fick jag häva köpet för dom ville inte doa två gånger irad av nån anledning..
Fick en 3:e dator skickad till mig, samma fel igen.....

Maximal otur lr har dom gjort nåt tok vid monteringen/tillverkning... flimret minskar lite vid 90-100 hz men det är fortfarande där..
Riktigt frustrerande, nu lär jag skicka tillbaka dom här två.. pratade med asus också dom hade inte hört nåt förr påstod dom.

Vågar inte riktigt skaffa en 4e av samma modell nu..

Vad göra? Fler med samma tydliga flimmer på den där sidan?

MVH

Permalänk
Medlem

Säljare och Asus har standard svar ..."Det felet har jag aldrig hört talas om" alltså ...dom ljuger så man kan bli så förbannad !!
dom kan inte ens erkänna när man har fått pengarna tillbaka och hört på olika laptops ..

jag hade problem med mina högtalare....hur låter din subwoofer förresten ?..för du har väl en sådan under maskinen !

din beteckning 3036H måste väl vara fel ...? ..

och du kan väl inte köra spel 80-90 hz på den skärmen ? ...fattar inte direkt ditt inlägg...
den skärmen ska klara full HD i 60 hz ...och kör du på annan frekvens så tillåter inte skärmen det ?

Permalänk
Medlem

Du kan prova :
Installera bios och grafikdrivrutiner igen.
https://www.asus.com/se/Notebooks_Ultrabooks/ASUS_ROG_G751JT/...
Testa
Med batteri utan sladd och utan batteri med sladd.
Om du kopplar via hdmi kabel eller adapter då kan bli fel på en av dem.Anars kan bli elektronik eller LCD-ljus
Kolla om problem finns i bios läge.

Permalänk
Medlem

@kevin68:

Du har rätt, skrev fel, menade G751JT-T7036h.

Det låter lite taskigt, hörde att man kunde ladda ned drivrutiner så skulle de bli bättre, men har inte prövat.

Problemet är att skärmen flimrar på www.unigine.com eller kanske rättare sagt blinkar, men bara uppe på sidan. På andra datorer som
flickvännens gamla Vaio blinkar det inget alls, lr på en kompis gamla ROG kommer ej ihåg märket..

Jag har testat kört på 90 HZ nu det fick bort en del av "flashandet"/blinkandet på sidan.. värre om man har mycket brightness på.
Jo jag spelar nu med 90 Hz på Final fantasy XIV: Heavensward.
Obs att det är just den sidan jag länkade där skärmen verkar konstig.. Men kanske sidan som är knäppt byggd?

Permalänk
Medlem

@doom27:

Jag ska pröva det. Ska dessvärre iväg snart en vecka och kommer inte ta med datorn så får pröva när ja kommer hem.

Utan batteri som i att ta ur det? Det går tydligen inte på den här datorn vad jag förstått.

Jag har inget kopplat till nån tv lr så om det var så du menade.

Permalänk

Har börjat ha en massa problem med min också. Drog om w8.1 och det är kraftigt flimmer i boot just innan Windows inloggningen detta är något som dök upp efter 4 månader... Har du samma problem?

Visa signatur

Corsair 800D | i7 4790k | H100i V2 | skräp Gigabyte moderkort | EVGA 980Ti SC | Crucial Ballistic 16gb DDR3 | 2x500gb Samsung 850 PRO | Corsair HX850i
Playseat Alcantara + T300rs framför 48" Andersson tv

Permalänk
Medlem

@LoudShenanigans:

Ja det problemet har jag också fick det rätt tidigt faktiskt. Vet inte varför..

Permalänk

@marduk33:
Kör W10 nu samma jäkla problem :/ blir nog skicka till Inet nu.

Visa signatur

Corsair 800D | i7 4790k | H100i V2 | skräp Gigabyte moderkort | EVGA 980Ti SC | Crucial Ballistic 16gb DDR3 | 2x500gb Samsung 850 PRO | Corsair HX850i
Playseat Alcantara + T300rs framför 48" Andersson tv

Permalänk

Ja samma här. Ska kontakta Inet nu i veckan!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 4790k | H100i V2 | skräp Gigabyte moderkort | EVGA 980Ti SC | Crucial Ballistic 16gb DDR3 | 2x500gb Samsung 850 PRO | Corsair HX850i
Playseat Alcantara + T300rs framför 48" Andersson tv