Folk med Massdrops K7XX i Sverige?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av wowsers:

@DavidtheDoom: elementen spelas inte in före matchning, de jämför elementen då de är nya och sätter in dem i lurarna, ett av skälen de är billiga, jag tror på inspelning, men på dessa lurar blir nog också minnes-skummet "in-suttet", typ som skor. Fast att de ska vara sköna.

Skälet till att jag tror på in-spelning av högtalar-element är av samma skäl som att nya bussningar i styrlänkaget på bilar är styva i början då de är nya och sedan mjuknar efter användning, eller en ny kolv i en motor som man bör köra in (fast av lite andra orsaker).

Nej de spelas inte "in" vid eller före matching. Men som sagt, de är knappast ospelade när man får dem. Lite som att litium-jon batterier inte är otestade när man får dem, anledningen till att man inte behöver ladda batteriet i 12-18h när man köper ny batteri första gången.

Sedan kan det vara dumt att jämföra just hörlurselement mot en kolv eller bussning då man arbetar med betydligt högre temperaturer.

(För att batteriet ska ha full kapacitet, primära anledningen är för att mobilen ska kunna ställa in batterinivåmätare korrekt).

TL;DR: Tror fortfarande inte på konceptet men det är okej att tycka/tro/spekulera vad man vill. Du har sakliga argument men i mitt tycke inte applicerbart.
Vi märker väl om jag tycker lurarna blir markant bättre om en vecka eller så

Kan dock bara säga att lurarna är så där riktigt trevliga, man sitter och ler hela tiden när man lyssnar på bra ljudkällor.

Vad körde du för DAC?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom: wow, såg inte att det blev en ny sida, jag körde på en behringer UCA222 fram tills idag, efter som att den inte orkade trycka lurarna så köpte jag mig en Creative Sound Blaster E1, har samma dac som i en fiio e07k fast en annan förstärkare om jag inte missminner mig helt fel.

Sagt och gjort, nu måste jag vara försiktig på volymen för att man helt ovetande drar upp volymen för mycket för vad som är hälsosamt då det låter bra låter lite mer bassigt, beror nog på förstärkningen som faktiskt är gjord för att lyssna på, lite kraftigare på de högsta tonerna (18kHz och uppåt) också, men det är nog också pga förstärkningen

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av wowsers:

@DavidtheDoom: wow, såg inte att det blev en ny sida, jag körde på en behringer UCA222 fram tills idag, efter som att den inte orkade trycka lurarna så köpte jag mig en Creative Sound Blaster E1, har samma dac som i en fiio e07k fast en annan förstärkare om jag inte missminner mig helt fel.

Sagt och gjort, nu måste jag vara försiktig på volymen för att man helt ovetande drar upp volymen för mycket för vad som är hälsosamt då det låter bra låter lite mer bassigt, beror nog på förstärkningen som faktiskt är gjord för att lyssna på, lite kraftigare på de högsta tonerna (18kHz och uppåt) också, men det är nog också pga förstärkningen

Sitter och lyssnar på musik. Man verkligen att viss musik som var kass förut är helt fantastisk i bra lurar men att annan go musik verkligen har dålig mixning.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Sitter och lyssnar på musik. Man verkligen att viss musik som var kass förut är helt fantastisk i bra lurar men att annan go musik verkligen har dålig mixning.

Den enda nackdelen med dem

Film och spel känns dock lite konstigt när man inte får samma tryck på bas-sidan, men samtidigt går dom utan problem extremt djupt, vilket jag gillar.
Kommer inte ihåg om jag sade detta tidigare men Blue and alone är en upplevelse på dessa lurar, rekommenderas starkt om inte lyssnat på andra lurar som tar fram saker man inte visste fanns förut.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"