Permalänk
Medlem

@Trivial1ty: Smakar det skit så smakar det skit och då skiter man i att äta det, så enkelt är det

Vad det sen beror på behöver man inte fundera så mycket på. Farsan brukade ibland tycka att vissa rätter med fläskkött smakade ihjälskrämd gris, men jag tvivlar på att man hittar nån vetenskaplig benämning på det

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Skrivet av Trivial1ty:

Hahahah ja det blev ju en riktig guldtråd det här.

Poängen var att jag tyckte att korven smakade "kemikalier" istället för "naturliga ingredienser". Och då har jag faktiskt odlat en hel del olika chilisorter och nästan all mat jag äter innehåller någon slags chilifrukt i någon slags form.

Och jag bara fick intrycket att det här, det jag äter nu, det här är nåt koncentrat el extrakt. När du väl känner det så finns inga tvivel.

Drog hela historien nån dag efter för en polare och även han hade en situation där han känt samma sak men med nån annan produkt/smak, och jag kommer inte ens ihåg vad det var för nåt.

Vi kom fram till det här: när du vet, då VET DU. Punkt slut.

Så är det ibland. ibland mpåste man lämna sitt kritiska, vetenskapliga omdöme. Och bara konstatera. Är det skit så är det skit.
Och du vet om det är skit när du träffar på det.

Sen få ni diskutera mig som person, mitt omdöme, mina kvalifikationer till att bedöma detta osv, osv, osv, bäst fan ni vill. det förändrar inte fakta dock. Jag kände att det var nåt mysko där, jag kunde identifiera det där och då. jag drar mina slutsatser utifrån det. Färdig. Och undviker dessa produkter i framtiden.

as you were, gentlemen..

Provade en dyr salami och sen en billigt. Gick inte äta den billiga sen (vet inte om just det paketet var fel på, men var ingen god bismak i alla fall). Ätit just den billiga förr och tyckt den var okej, men när jag köpte den billig inte långt efter den dyra var slut, så var det riktigt nerköp i smak.

Billiga är pärsons salami rökt och jakobsdals salami är den dyrare sorten. Men kan ju vara tillfälligt fel på den batchen, men slutade köpa pärsons salami efter det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

@Trivial1ty: Smakar det skit så smakar det skit och då skiter man i att äta det, så enkelt är det

Vad det sen beror på behöver man inte fundera så mycket på. Farsan brukade ibland tycka att vissa rätter med fläskkött smakade ihjälskrämd gris, men jag tvivlar på att man hittar nån vetenskaplig benämning på det

Det kan vara så att det var galt i de rätterna. Om unggrisarna kastreras för sent får köttet galtsmak, och det är inge vidare.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trivial1ty:

Hahahah ja det blev ju en riktig guldtråd det här.

Poängen var att jag tyckte att korven smakade "kemikalier" istället för "naturliga ingredienser". Och då har jag faktiskt odlat en hel del olika chilisorter och nästan all mat jag äter innehåller någon slags chilifrukt i någon slags form.

Och jag bara fick intrycket att det här, det jag äter nu, det här är nåt koncentrat el extrakt. När du väl känner det så finns inga tvivel.

Drog hela historien nån dag efter för en polare och även han hade en situation där han känt samma sak men med nån annan produkt/smak, och jag kommer inte ens ihåg vad det var för nåt.

Vi kom fram till det här: när du vet, då VET DU. Punkt slut.

Så är det ibland. ibland mpåste man lämna sitt kritiska, vetenskapliga omdöme. Och bara konstatera. Är det skit så är det skit.
Och du vet om det är skit när du träffar på det.

Sen få ni diskutera mig som person, mitt omdöme, mina kvalifikationer till att bedöma detta osv, osv, osv, bäst fan ni vill. det förändrar inte fakta dock. Jag kände att det var nåt mysko där, jag kunde identifiera det där och då. jag drar mina slutsatser utifrån det. Färdig. Och undviker dessa produkter i framtiden.

as you were, gentlemen..

Om din poäng är "Jag gillar inte smaken" så kanske du ska skriva just det, eller låta bli. Ingen har hävdat att du måste gilla smaken.