Lagg på WoW med en bra dator.

Permalänk
Medlem

Lagg på WoW med en bra dator.

Tjo swelockers

Jag har nyligen börjat med WoW igen efter jag tog beslutet att börja spela WoW igen, eftersom jag skaffat en bättre dator än vad jag hade innan.
Problemet jag nu stött på är att det flyter på extremt dåligt på vissa ställen vilket jag förstår med tanke på att det är mycket folk vid vissa ställen, men ska man verkligen behöva gå ner från cirka 300fps till 30-50 bara för man ställer sig i en annan stad t.ex.?
Jag lägger upp 2 bilder så man kan skilja på fpsen och sen en bild på aktivitetshanteraren så ni kan se om något är fel där?
Jag spelar på en 144hz skärm så det kan vara ett av orsakerna till att det är väldigt laggigt på vissa ställen eftersom att det är svårt att spela på stabilt 144 fps i wow oavbrutet, oavsett vilka grafikkort/processorer man har.

Skulle det kunna vara att jag har en ouppdaterad DirectX, isåfall hur kollar man det och hur kan man uppdatera ifall man kör med en äldre version?
Bilder: http://imgur.com/M2EgxkN,3u0uV9A,VQ8wUvK#2

Dator specs:
GPU: GTX 960 Strix 2GB
CPU: Intel i5 4690k 3.5ghz (clockad till 4.5)
CPU kylare: Cooler Master hyper 212 evo
Moderkort: Gigabyte z97-d3h
Ram: Corsair vengeance 8GB 1600mhz
Skärm: benq xl2411z 144 hz

Uppskattar ALL hjälp som går att få!

Visa signatur

"Sleep is for people, without acces to the internet"

Permalänk

Jag gjorde en snabb google search på DirectX. Värt att testa?

https://support.microsoft.com/en-us/kb/179113

Om det inte är det så har jag inget att komma med tyvärr.

Permalänk
Medlem

Bara leva med det. Klart du får dålig fps när det är 100~ pers på bilden.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZzorraN:

Tjo swelockers

Jag har nyligen börjat med WoW igen efter jag tog beslutet att börja spela WoW igen, eftersom jag skaffat en bättre dator än vad jag hade innan.
Problemet jag nu stött på är att det flyter på extremt dåligt på vissa ställen vilket jag förstår med tanke på att det är mycket folk vid vissa ställen, men ska man verkligen behöva gå ner från cirka 300fps till 30-50 bara för man ställer sig i en annan stad t.ex.?
Jag lägger upp 2 bilder så man kan skilja på fpsen och sen en bild på aktivitetshanteraren så ni kan se om något är fel där?
Jag spelar på en 144hz skärm så det kan vara ett av orsakerna till att det är väldigt laggigt på vissa ställen eftersom att det är svårt att spela på stabilt 144 fps i wow oavbrutet, oavsett vilka grafikkort/processorer man har.

Skulle det kunna vara att jag har en ouppdaterad DirectX, isåfall hur kollar man det och hur kan man uppdatera ifall man kör med en äldre version?
Bilder: http://imgur.com/M2EgxkN,3u0uV9A,VQ8wUvK#2

Dator specs:
GPU: GTX 960 Strix 2GB
CPU: Intel i5 4690k 3.5ghz (clockad till 4.5)
CPU kylare: Cooler Master hyper 212 evo
Moderkort: Gigabyte z97-d3h
Ram: Corsair vengeance 8GB 1600mhz
Skärm: benq xl2411z 144 hz

Uppskattar ALL hjälp som går att få!

Detta är inget "problem" som du upplever, utan det är helt enkelt så det är!

Du kan aldrig jämföra en stad med massvis med andra spelare mot en plats med inga spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZzorraN:

Tjo swelockers

Jag har nyligen börjat med WoW igen efter jag tog beslutet att börja spela WoW igen, eftersom jag skaffat en bättre dator än vad jag hade innan.
Problemet jag nu stött på är att det flyter på extremt dåligt på vissa ställen vilket jag förstår med tanke på att det är mycket folk vid vissa ställen, men ska man verkligen behöva gå ner från cirka 300fps till 30-50 bara för man ställer sig i en annan stad t.ex.?
Jag lägger upp 2 bilder så man kan skilja på fpsen och sen en bild på aktivitetshanteraren så ni kan se om något är fel där?
Jag spelar på en 144hz skärm så det kan vara ett av orsakerna till att det är väldigt laggigt på vissa ställen eftersom att det är svårt att spela på stabilt 144 fps i wow oavbrutet, oavsett vilka grafikkort/processorer man har.

Skulle det kunna vara att jag har en ouppdaterad DirectX, isåfall hur kollar man det och hur kan man uppdatera ifall man kör med en äldre version?
Bilder: http://imgur.com/M2EgxkN,3u0uV9A,VQ8wUvK#2

Dator specs:
GPU: GTX 960 Strix 2GB
CPU: Intel i5 4690k 3.5ghz (clockad till 4.5)
CPU kylare: Cooler Master hyper 212 evo
Moderkort: Gigabyte z97-d3h
Ram: Corsair vengeance 8GB 1600mhz
Skärm: benq xl2411z 144 hz

Uppskattar ALL hjälp som går att få!

Varför kör du utan Vsync? Räcker med 60 FPS i wow och du får grafikkortet att låta extra mycket utan anledning.

Permalänk
Medlem

Wow använder bara två kärnor av processorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Wow använder bara två kärnor av processorn.

Vilket i sig är rätt imponerande med tanke på hur gammalt det är, med dagens standard är det däremot rätt illa men Blizzard gillar två trådar verkar det som. Samma sak med SC2.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.