Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av skruvis:

Är inte det en skillnad till mellan 110GT & 110GTX på fläktarnas placering på radiatorn, på 110GT sitter skruvhålen närmst mellan fläktarna 20mm från varandra medans på 110GTX sitter dom 15mm?

Hej Skruvis, det var en bra fråga, ingenting jag tänkt på men tror inte de ska vara någon skillnad då de är gjord för att passa vanliga monteringshål båda kylarna.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Skruvis, det var en bra fråga, ingenting jag tänkt på men tror inte de ska vara någon skillnad då de är gjord för att passa vanliga monteringshål båda kylarna.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Är du säker på det?

För på 110GTX sitter fläktarna kloss intill varandra.

Men på 110GT är det ett mellanrum mellan fläktarna!

Edit: Hittade detta..

Citat:

Hey Retell,
There's quite a bit of difference between the H110i GT and the newer GTX Version, the old GT had 20mm spacing and a more "box" like edges,
The GTX has 15mm spacing and has a more normal radiator edge, I've managed to dig trough a few forums and saw that a few people had installed the GTX version without issue,
Just thought I'd let others know!

https://www.reddit.com/r/NZXT/comments/3fb1sj/s340_h110i_gtx_...

Något du kan ta reda på kanske?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av skruvis:

Är du säker på det?

För på 110GTX sitter fläktarna kloss intill varandra.
http://www.corsair.com/en-us/~/media/7797EFE589304BB69DCAE2473DDCBC8F.ashx?w=780

Men på 110GT är det ett mellanrum mellan fläktarna!
http://www.corsair.com/en-us/~/media/E38C3C85F30E4129A059E339F942AB91.ashx?w=600

Nej jag är inte säker på det som jag skrev i min kommentar, men jag kan kolla upp det, återkommer.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Nej jag är inte säker på det som jag skrev i min kommentar, men jag kan kolla upp det, återkommer.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Tack, Dom är rätt så intressanta nämligen & mitt FD chassi har 15mm mellan skruvhålen nämligen.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Redigerat inlägg då fläktarna var defekta.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem

Är det rimligt att min CPU ligger på MIN 23C och MAX 60C när jag spelar CS:GO? Jag kör på GTX versionen.
Låter varmt tycker jag. När jag hade en fet fläkt på så låg den mycket lägre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strand08:

Är det rimligt att min CPU ligger på MIN 23C och MAX 60C när jag spelar CS:GO? Jag kör på GTX versionen.
Låter varmt tycker jag. När jag hade en fet fläkt på så låg den mycket lägre

Vad har du för CPU? Låter ganska rimligt då temps kan dra iväg till max lite hursomhelst för ett ögonblick då t.ex windows gör någon skum process (händer iallafall mig att cpu kan gå upp på 100% på en eller två kärnor i någon sekund lite random). Använd msi afterburner och kolla temps medans du spelar. Min 5960x@4,625GHz brukar ligga på 30-45 grader under spelande och maxar runt 58 och då är det en väldigt "kall" processor med lödd IHS. Använder en corsair H100i GTX som jag köpte då jag inte orkade bygga ihop min custom loop.

Permalänk
Medlem

Jag har en i7 6700K 4,0 Ghz clockad till 4,3 Ghz. Ända anledningen till clockningen var för att pröva moderkortets funktion haha
Ska kika på msi afterburner! Återkommer senare när jag lirat lite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav.Henrik:

Vad har du för CPU? Låter ganska rimligt då temps kan dra iväg till max lite hursomhelst för ett ögonblick då t.ex windows gör någon skum process (händer iallafall mig att cpu kan gå upp på 100% på en eller två kärnor i någon sekund lite random). Använd msi afterburner och kolla temps medans du spelar. Min 5960x@4,625GHz brukar ligga på 30-45 grader under spelande och maxar runt 58 och då är det en väldigt "kall" processor med lödd IHS. Använder en corsair H100i GTX som jag köpte då jag inte orkade bygga ihop min custom loop.

Använde mig precis utav MSI afterburner och kikade på temp. Valley Benchmark 1.0 på Ultra HD eller vad max inställingen nu hette så kom cpu upp i max 43 C, sa afterburner. GPU kom upp i 58 C. (gtx 980 4gb kort)
Innan jag hade MSI afterburner sa andra program att GPU kom upp i 70-80C och CPU 60+.
Tack afterburner, låter ju mer men måste väl vara bättre för datorn att ha lägre gradantal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strand08:

Använde mig precis utav MSI afterburner och kikade på temp. Valley Benchmark 1.0 på Ultra HD eller vad max inställingen nu hette så kom cpu upp i max 43 C, sa afterburner. GPU kom upp i 58 C. (gtx 980 4gb kort)
Innan jag hade MSI afterburner sa andra program att GPU kom upp i 70-80C och CPU 60+.
Tack afterburner, låter ju mer men måste väl vara bättre för datorn att ha lägre gradantal?

Ja visst är det bättre, frågan är dock om det kommer att spela någon roll i praktiken. Skillnaden är ju väldigt stor på 100 grader cpu core och 90 grader max då det första innebär lägre prestanda och throttling och 90 grader fortfarande ger full prestanda. Om dina komponenter klarar sig 10 år eller 7 år som helt godtyckligt kanske är skillnaden på 70 grader cpu core och 40 grader cpu core så är det ju inte säkert att det kommer påverka dig beroende på när du byter delar. Men troligtvis håller komponenterna ungefär lika länge oavsett temps sålänge dessa är inom specificerade toleransnivåer och slitage beror nog mer på andra faktorer.