Permalänk

spelen laggar pga gpu överhettning

Hej! igår så spelade jag far cry 4 helt utan problem i några timmar och sen började det lagga helt plötsligt, jag visste inte vad problemet var först men jag har kommit fram till att problemet är att grafikkortet överhettas. Nu kan jag bara spela ca 5 minuter innan spelet börjar lagga, jag laddade ner speedfan och såg att temperaturen låg på omkring 80-90C när jag hade spelat en liten stund, jag undrar vad ni tycker jag ska göra för att kyla ner grafikkortet. Jag har 4 fläktar och vattenkylning, 1 fläkt kyler grafikkortet. jag hade datorn under mitt skrivbord förut men har nu flyttat det upp på skrivbordet. Är tacksam för svar

Jag har Radeon r9 280x och chassit är en cooler master HAF XB EVO

Permalänk

Snurrar fläkten direkt till grafikkortet? Alltså inte din extra insatta fläkt. Vad är hastigheten på fläkten?

Permalänk

@spicy_mama: Ja, den snurrar direkt in till fläkten, jag ändrade hastigheten till 100% för att se om det gjorde någon skillnad men det gjorde det inte. tror du att jag ska skaffa en bättre fläkt?

Permalänk

Då är det något vel på ditt grafikkort och jag hade returnerat det om original fläkten inte kan driva kylningen. Har du moddat grafikkortet något?

Permalänk

@spicy_mama: har inte moddat det, NZXT Kraken G10 GPU Bracket Svart är min gpu fläkt

Permalänk
Skrivet av jakobsvensson:

@spicy_mama: har inte moddat det, NZXT Kraken G10 GPU Bracket Svart är min gpu fläkt

Jo men det är inte orginal Kan du skicka en bild tack!

Permalänk

@spicy_mama: Okej ska göra det