Permalänk
Medlem

CS:GO Jackpot Sida

Hejsan! Jag har gått i tankarna om att försöka göra en CS:GO Jackpot sida (liknande denna https://csgojackpot.com) och jag har några frågor. Det första problemet är med lagarna om gambling i Sverige. Så som jag förstår är det olagligt att hosta en sådan sida i Sverige? Får man äga en gambling sida ifall man hostar den i något land som det är lagligt i, t.ex. England? Det andra är vilka språk jag måste lära mig för att kunna göra sidan och en bot på Steam som tar imot "skins" från dom som vill spela och ger ut "skinsen" till den som vinner Jackpotten. Jag frågade en som håller på att bygga en sådan sida och han sa att man behövde lära sig: php, c#, html, node.js, js och web api.

(Det hela är tänkt att vara ett kul projekt över sommaren.)

Väldigt tacksam för alla svar!

Visa signatur

Intel Core i7 11700K ~ EVGA GeForce GTX 980 Ti HYBRID GAMING 6GB ~ Corsair Vengeance RGB PRO SL 2x16GB 3600MHz ~ WD Black SN850 2TB ~ ASUS ROG STRIX Z590-A GAMING WIFI ~ Corsair RM750 750W Vit (2021) ~ Fractal Design Meshify 2 ~ Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz

Permalänk
Medlem

nej sidan blir inte laglig bara för att du hostar den i ett annat land det du får göra för att ha den laglig är att du startar ett företag i Sverige detta företag blir sedan moderbolag åt ett bolag i exempelvis Malta. Med bolaget från Malta ansöker du sedan om en licens hos MGA..

förövrigt så är csgojackpot.com med största sanorlikhet olaglig med då dem påstår sig vara från portugal enligt sidan men inte har några spellicens nr upplagda på sidan så min gissning är att det bara är någon ensam ung nörd som sitter hemma på pojkrummet o driver den utan koll på juridik..

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Skrivet av Shobons:

Hejsan! Jag har gått i tankarna om att försöka göra en CS:GO Jackpot sida (liknande denna https://csgojackpot.com) och jag har några frågor. Det första problemet är med lagarna om gambling i Sverige. Så som jag förstår är det olagligt att hosta en sådan sida i Sverige? Får man äga en gambling sida ifall man hostar den i något land som det är lagligt i, t.ex. England? Det andra är vilka språk jag måste lära mig för att kunna göra sidan och en bot på Steam som tar imot "skins" från dom som vill spela och ger ut "skinsen" till den som vinner Jackpotten. Jag frågade en som håller på att bygga en sådan sida och han sa att man behövde lära sig: php, c#, html, node.js, js och web api.

(Det hela är tänkt att vara ett kul projekt över sommaren.)

Väldigt tacksam för alla svar!

Låter som en dålig idé. Alldeles för stor konkurrens och du verkar sakna både erfarenhet och kapital. Sedan den juridiska delen, vart företaget ska skrivas och vilka lagar som gäller.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Skrivet av Elyxiator:

nej sidan blir inte laglig bara för att du hostar den i ett annat land det du får göra för att ha den laglig är att du startar ett företag i Sverige detta företag blir sedan moderbolag åt ett bolag i exempelvis Malta. Med bolaget från Malta ansöker du sedan om en licens hos MGA..

förövrigt så är csgojackpot.com med största sanorlikhet olaglig med då dem påstår sig vara från portugal enligt sidan men inte har några spellicens nr upplagda på sidan så min gissning är att det bara är någon ensam ung nörd som sitter hemma på pojkrummet o driver den utan koll på juridik..

En Jävligt rik ensam ung nörd

FTFY

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Affeskate13:

En Jävligt rik ensam ung nörd

FTFY

Ja antagligen drar han väl in några miljoner i veckan

Dock tror jag det är svårt att starta upp något liknande om man helt saknar erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Det var lite det jag var ute efter, att se ifall någon här visste lite mer om lagarna ang betting/gambling osv. Eller ifall det fanns någon som kunde berätta lite vad man behöver lära sig för språk.

Visa signatur

Intel Core i7 11700K ~ EVGA GeForce GTX 980 Ti HYBRID GAMING 6GB ~ Corsair Vengeance RGB PRO SL 2x16GB 3600MHz ~ WD Black SN850 2TB ~ ASUS ROG STRIX Z590-A GAMING WIFI ~ Corsair RM750 750W Vit (2021) ~ Fractal Design Meshify 2 ~ Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz

Permalänk

Det är inte värd att göra en sådan sida i dessa tider, det finns ovehört många liknande sidor just nu.
Varför skulle folk överge sin nurvarande sida och gå till din?