Permalänk
Medlem

Myslaptop till mig och Sambon

Behöver lite köpråd till en laptop som jag och sambon ska dela på.

Mest tänkt att användas till typ Hearthstone, surf och ordbehandling. Vi kommer förmodligen även använda den en del för att streama film osv.

Tankar kring vad som önskas

- 13.3" - 15.6"
- Tystlåten
- Ok Ram och Processor. Grafikkort är lite whatever eftersom den inte kommer användas till något maffigt.
- inte så tung
- Budget runt 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av fancy:

Behöver lite köpråd till en laptop som jag och sambon ska dela på.

Mest tänkt att användas till typ Hearthstone, surf och ordbehandling. Vi kommer förmodligen även använda den en del för att streama film osv.

Tankar kring vad som önskas

- 13.3" - 15.6"
- Tystlåten
- Ok Ram och Processor. Grafikkort är lite whatever eftersom den inte kommer användas till något maffigt.
- inte så tung
- Budget runt 5000

Om ni har lust att sträcka er en tusing är detta ett riktigt kap! http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Har höjt budgeten till 7000, finns det några andra idéer? Har kollat lite på en Dell Latitude E5450 t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fancy:

Har höjt budgeten till 7000, finns det några andra idéer? Har kollat lite på en Dell Latitude E5450 t.ex.

Om du har lust att fortsätta höja budgeten så skulle jag rekommendera en MacBook! Efter varit väldigt kritisk mot dom själv då det ej är så mycket prestanda per krona till att inte kunna tänka mig att ha någon annan typ av bärbar dator har blivit effekten hos mig efter ägt en i ett halvår ungefär. Personligen tycker jag att en "mys-laptop" ska ge ett ordentligt kvalitets intryck men till en lätt vikt. Man vill ej den ska flexa och ha sig när man har den i famnen. Gå till närmaste Media Markt eller liknande och kläm lite på datorerna. Och sen bestäm dig därefter! Jag tycker personligen att just bärbara datorer ska man klämma på lite innan man beställer något från nätet!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum