Permalänk
Medlem

Ljud till mikrofon

Hallå där, clockers!

Jag vill kunna få ljudet som spelas upp på min dator att "virtuellt" spelas upp i min mikrofon, men samtidigt skall min riktiga mikrofons ljud-output inte försvinna.

Detta vill jag kunna göra så att jag kan skärmdela en film på skype och samtidigt kunna prata och streama ljudet som spelas upp på filmen.

Dock uppstår ju ett ytligare problem då jag inte vill att ljudet som kommer in från den andra parten också skall streamas ut i mikrofonen som en endless loop, så därför hade ju att kunna streama från ett specifikt program varit optimalt, men går inte detta så får jag helt enkelt se på filmen i högtalarna och ha den andra parten i ett par lurar.

Jag har letat runt lite på nätet, men tyvärr hittar jag inget som hjälper mig. Så nu hoppas ni kan hjälpa mig! Har ni några frågor så är det bara att ställa dem!

Tack på förhand / Klazyz

Visa signatur

Never in the field of human conflict, was so much owed, by so many, to so few. - Winston Churchill

Permalänk
Medlem

Vet inget program som skulle uppnå ditt specifika fall, men ett alternativ är att Streama filmen eller videoklippet via VLC direkt till personen istället för att dela via skype. Guide för det finns här http://www.howtogeek.com/118075/how-to-stream-videos-and-musi...

Men tänk på att följa lagen och streama inte saker du inte har rättighet att streama

Permalänk
Medlem

Prova virtual audio cable. Har jag använt till liknande ändamål.

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Vet inget program som skulle uppnå ditt specifika fall, men ett alternativ är att Streama filmen eller videoklippet via VLC direkt till personen istället för att dela via skype. Guide för det finns här http://www.howtogeek.com/118075/how-to-stream-videos-and-musi...

Men tänk på att följa lagen och streama inte saker du inte har rättighet att streama

Okejokej, tack för svaret! Ska kolla in det där till helgen, eller så kanske jag kan göra en privat stream på twitch eller liknande. Dock vill man ju inte ha fördröjningen som kan uppstå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Never in the field of human conflict, was so much owed, by so many, to so few. - Winston Churchill

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Prova virtual audio cable. Har jag använt till liknande ändamål.

Jag testade och laddade ned det men hittade ingen sätt att utnyttja det korrekt då man ej kunde sätta min mikrofån som "output" utan bara "input".

Tänkte att jag skulle göra så att jag spelar upp ljudet till kabel 1 (input = kabel 1, output = kabel 2)
och sedan gör så att kabel 2 går till både mina hörlurar och min mikrofån.

(Input = kabel 2, output = mikrofån + hörlurar)

Tyvärr kunde jag inte räkna ut hur jag skulle göra för att lösa det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Never in the field of human conflict, was so much owed, by so many, to so few. - Winston Churchill

Permalänk
Medlem

Vad jag funderar på att göra nu är att dela min ljud-ingång med en splitter och göra detsamma med min ljud-utgång och därefter dra en hane-till-hane mellan dem två för att göra någon liten luring. Dock har jag ingen som helst aning om detta skulle fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Never in the field of human conflict, was so much owed, by so many, to so few. - Winston Churchill

Permalänk
Medlem

@klazyz: Nepp, mikrofonen är en mycket klenare signal än högtalarutgången. Möjligen skulle det fungera om du hade en separat mikrofonförstärkare till mikrofonen och en mixer för att mixa ihop de två förstärkta signalerna, och sedan pluggade in den mixade signalen på Line In. Men då börjar det bli lite väl omständigt.