Permalänk
Medlem

Vilken mus ska jag ha?

Hej där!

Säkert så finns det redan 100-tals liknande trådar, men här kommer iaf en till

På jakt efter ny mus då min gamla börjar bli sliten, dock så för första gången, vet ja inte vad jag vill ha..

Har idag en Corsair M60 och har vart ok nöjd med den iaf..

Har tidigare suttit med Logitech, och dem gillar jag.

Ska jag ha trådad? Trödlös?

Spelar BF4, Minecraft, GTA 5, Rocket Leauge och massa annat sånt..

Surfar en hel del också, och grejjar en del i olika program.

Vill dock inte ha några snabb knappar och skit.. typ MMO..

Inget krav på pris direkt, utan vill ha kvalité och något som känns bra och funkar bra.

Tusen tack för Er hjälp

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Lego Master

Jag kör på Logitech G700, tycker den är kunglig. G700s är väl motsvarande i nuvarande utbud.

Fördelen med Logitech är ju att du kan binda knapparna precis som du vill. De fyra tumknapparna använder jag tex för att byta mellan vapen/gadget i BF4.

Kombinera det med en G13 så behöver du aldrig röra tangentbordet igen när du spelar.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag kör på Logitech G700, tycker den är kunglig. G700s är väl motsvarande i nuvarande utbud.

Jag har haft lite funderingar på just G700s faktiskt! Skulle vilja känna på den hur den känns i handen med
Tack för ditt svar

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera Logitech G502 förutsatt att den passar dig ergonomiskt. Att kunna växla mellan steglös och stegad scroll är guld värt.

Gå dock till någon butik och känn på ett par olika modeller (med redigt av handsprit tillgängligt), ditt grepp är ju helt avgörande för om du kommer bli nöjd eller inte.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Det är våldigt svårt att säga, bästa sättet är att åka till en jätte stor affär och prova.

Jag har rätt stora händer och jag min favorit mus genom tiderna är Logitech G5, den kan man inte köpa längre och ingen av de nya möss som Logitech säljer faller mig i smaken.

Däremot kan jag rekommendera Roccat Kone[+] sanslös skön mus, för mig iaf.

Permalänk
Medlem

Denna mening är så rolig om man misstolkar den:

"På jakt efter ny mus då min gamla börjar bli sliten, dock så för första gången, vet ja inte vad jag vill ha.."

Förlåt, var bara tvungen..

Permalänk
Medlem

Nej men, rekommenderar Steelseries Rival.
Den är en mus utan en massa onödiga knappar etc etc..
Jävligt skön tycker jag.

Med tanke på trådlös eller trådad mus, så ska du ha en trådad mus då responstiden blir mycket bättre, vilken behövs vid fps spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Kan varmt rekommendera Logitech G502 förutsatt att den passar dig ergonomiskt. Att kunna växla mellan steglös och stegad scroll är guld värt.

Gå dock till någon butik och känn på ett par olika modeller (med redigt av handsprit tillgängligt), ditt grepp är ju helt avgörande för om du kommer bli nöjd eller inte.

Wow! G502 låter som en mus som är perfekt för mig

Stegad & steglös scroll är ju underbart

Den ser ganska bra ut också. G502 eller G700s.¨. Nu har jag lite att fundera över! Tusen tack!

Skrivet av eneq:

Det är våldigt svårt att säga, bästa sättet är att åka till en jätte stor affär och prova.

Jag har rätt stora händer och jag min favorit mus genom tiderna är Logitech G5, den kan man inte köpa längre och ingen av de nya möss som Logitech säljer faller mig i smaken.

Däremot kan jag rekommendera Roccat Kone[+] sanslös skön mus, för mig iaf.

Oj Logitech G5.. Hade en sån förr, även den nya som hetter G 518.
Köpte även en Logitech G7 som var trådlös med batteripack. Gud vilken mus! Den älskade jag

Skrivet av AGI:

Denna mening är så rolig om man misstolkar den:

"På jakt efter ny mus då min gamla börjar bli sliten, dock så för första gången, vet ja inte vad jag vill ha.."

Förlåt, var bara tvungen..

Hahahha! Hur trött var jag när ja skrev detta utan att tänka i samma banor som du??

Skrivet av AGI:

Nej men, rekommenderar Steelseries Rival.
Den är en mus utan en massa onödiga knappar etc etc..
Jävligt skön tycker jag.

Med tanke på trådlös eller trådad mus, så ska du ha en trådad mus då responstiden blir mycket bättre, vilken behövs vid fps spel

Kanske hade vart nått med Steelseries Rival, då jag alltid köper deras musmattor. Nu i veckan köpte jag en Steelseries Qck+
Jätte stor 45x40 CM

http://www.inet.se/produkt/6606847/steelseries-qck

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk

G502 är en ganska tung mus. Åk till en Mediamarkt butik och testa den innan du köper. Gillar inte Asus, men måste säga att deras Gladius mus är riktigt bra. Zowie FK1 är också en bra mus som funkar för det mesta speciellt om du ska spela BF t.ex.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Hej igen alla här!

Nu är detta en väldigt gammal tråd, men ett tag efter jag startade denna tråden, så köpte jag mig en Logitech G700s.
Har i alla år alltid älskat Logitech, men nu vet jag inte längre.
Har hittat flertalet småfel som jag irriterat mig på, och fick idag för mig att googla på detta lite.
Tydligen inte ensam om detta.
Skit samma tänkte jag, köper mig en ny igen..
Har typ kollat alla Logitech gaming musar, men alla verkar lida av samma problem.
Är det trådlöst så är det kass batteritid, samt att laddsladden är så stel så du knappt kan använda musen då den laddas.
Scrollhjul som buggar och knappar som inte funkar? Va fan Logitech?
Jag betalar gärna mycket pengar, om jag bara får kvalité och de funktioner som utlovas.
Kollade på Corsair som jag hade innan denna, (M60) och då 2015 gick tankarna runt en M65. Men ville ha något lite nyare och roligare, så valde då denna. Nu när jag läste så mycket om alla dessa Logitech problemen, så tänkte ja kolla vad Corsair har att erbjuda igen.. Men seriöst? M65 är fortfarande den nyaste!?
Jag söker nu alltså, en gaming mus som är trådad helst, och inte har 7500 knappar (Mmo).
Den ska hålla en hög kvalite, samt vara problem fri.
Budget!? Mja.. 3000:- kan jag lätt lägga om det bara är något att ha. Men då ska de fan vara bra alltså. Hoppas ju på att kunna lägga kanske 700-1000kr istället, och få det som jag önskar!

Alla tips är välkomna

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Hej igen alla här!

Nu är detta en väldigt gammal tråd, men ett tag efter jag startade denna tråden, så köpte jag mig en Logitech G700s.
Har i alla år alltid älskat Logitech, men nu vet jag inte längre.
Har hittat flertalet småfel som jag irriterat mig på, och fick idag för mig att googla på detta lite.
Tydligen inte ensam om detta.
Skit samma tänkte jag, köper mig en ny igen..
Har typ kollat alla Logitech gaming musar, men alla verkar lida av samma problem.
Är det trådlöst så är det kass batteritid, samt att laddsladden är så stel så du knappt kan använda musen då den laddas.
Scrollhjul som buggar och knappar som inte funkar? Va fan Logitech?
Jag betalar gärna mycket pengar, om jag bara får kvalité och de funktioner som utlovas.
Kollade på Corsair som jag hade innan denna, (M60) och då 2015 gick tankarna runt en M65. Men ville ha något lite nyare och roligare, så valde då denna. Nu när jag läste så mycket om alla dessa Logitech problemen, så tänkte ja kolla vad Corsair har att erbjuda igen.. Men seriöst? M65 är fortfarande den nyaste!?
Jag söker nu alltså, en gaming mus som är trådad helst, och inte har 7500 knappar (Mmo).
Den ska hålla en hög kvalite, samt vara problem fri.
Budget!? Mja.. 3000:- kan jag lätt lägga om det bara är något att ha. Men då ska de fan vara bra alltså. Hoppas ju på att kunna lägga kanske 700-1000kr istället, och få det som jag önskar!

Alla tips är välkomna

Köpte en så här https://www.inet.se/produkt/6608147/xtrfy-m3-heaton-edition efter massa år med en MX518.
Inget bling och massa skit/knappar, förutom lite gult ljus.

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört med min logitech G5 i nästan 10år så gav den till slut upp i ena brytaren, köpt nya brytare på ebay som jag ännu inte lött dit. Så det blev en Sensei RAW Rubberized, är nästan lika nöjd som med G5an. Saknas att kunna byta mellan profiler med hotkey bara. Lagom med knappar. Kanske aningens liten mot G5an, tog några timmar att vänja sig. Den är symmetrisk så den funkar för vänsterhänta också. Mem saknar lite av fingerstöden på sidorna från G5an. Fan va bra den var, måste laga den...

Visa signatur

R1 --- Ryzen 5700X :: 16GB@3400MHz :: RTX 2070 :: 28" 4K.
R2 --- 3570K@4.5 GHz :: 16GB@1866MHz :: GTX 670 Ti

Permalänk

Jag hade en Qpad 5k som till sist gav upp efter många års användande, men jag gillade den så pass mycket så jag köpte deras Qpad 8k Optical, bästa musen jag använt om man inte räknar med min flickväns mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Jag hade en Qpad 5k som till sist gav upp efter många års användande, men jag gillade den så pass mycket så jag köpte deras Qpad 8k Optical, bästa musen jag använt om man inte räknar med min flickväns mus.

Jag hade en Qpad 5k som vänster musknapp började fastna ibland. Gillade det inte alls då jag tävlade och tjänade pengar på ett datorspel som kallades "Nosgoth". Dessutom kändes det som att musen var alldeles för bred.

Spelar och tävlar i Overwatch för tillfället, kör nu med Zowie EC2-A. Bästa musen jag någonsin har provat, monstruöst aim.

Visa signatur

EDM/Hardstyle fanatic. Competitive Gamer.

https://youtu.be/j9YRPrwfv9I

Permalänk
Medlem

Håller med ovan om EC-2a, annars ska G403 vara riktigt trevlig och nästan identisk form som EC-2a fast lite större. Har även hört mycket gott om Mionix möss, Naos 7000 om du gillar större möss och Castor om du gillar mindre möss.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~