Nätaggregat som klarar högbelastning

Permalänk
Medlem

Nätaggregat som klarar högbelastning

Hejsan

Jag söker ett Nätaggregat som klarar sjukt högbelastning.

Haha nu undrar ni säkert varför jo det ska jag berätta. Har en kund som har byt nätdel säkert 3 gånger och blir inte nöjd för att minnenerna inte får rätt volt antal. Så nu frågar jag alla er Datanördar om hjälp att hitta ett RIKTIGT bra Nätaggregat som inte går att klaga på. Glömde säga att han har haft bra kval. på att andra Nätaggregat han har byt/köpt.

Visa signatur

[ Intel Core i5-4670 ] [ Nvidia Gefroce GTX 1080 ] [ Kingston HyperX 20GB ] [ Crucial MX100 256GB ] [ AOC 27" LED ] [Asus 27" LED]

Permalänk
Medlem

Vad användes för nätagg innan som kunden inte var nöjd med?

Edit:
Hur mycket effekt behöver det leverera? Specifikationer på datorn vore hjälpsamt.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sn0wm@n:

Hejsan

Jag söker ett Nätaggregat som klarar sjukt högbelastning.

Haha nu undrar ni säkert varför jo det ska jag berätta. Har en kund som har byt nätdel säkert 3 gånger och blir inte nöjd för att minnenerna inte får rätt volt antal. Så nu frågar jag alla er Datanördar om hjälp att hitta ett RIKTIGT bra Nätaggregat som inte går att klaga på. Glömde säga att han har haft bra kval. på att andra Nätaggregat han har byt/köpt.

Svårt att rekommendera när du inte nämner något hur många watt ni behöver men EVGA G2 Supernova serien håller topklass och ströcker sig till 1300w från 750w om jag minns rätt, detta till ett mycket bra pris också

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sn0wm@n:

Hejsan

Jag söker ett Nätaggregat som klarar sjukt högbelastning.

Haha nu undrar ni säkert varför jo det ska jag berätta. Har en kund som har byt nätdel säkert 3 gånger och blir inte nöjd för att minnenerna inte får rätt volt antal. Så nu frågar jag alla er Datanördar om hjälp att hitta ett RIKTIGT bra Nätaggregat som inte går att klaga på. Glömde säga att han har haft bra kval. på att andra Nätaggregat han har byt/köpt.

Du måste nog utveckla en aning...

Om problemet är att minnena inte får rätt spänning, så är det en inställning på moderkortet.(BIOS)

(Och det vore förstås intressant att veta vilka nätagg ni redan provat)

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sn0wm@n:

Hejsan

Jag söker ett Nätaggregat som klarar sjukt högbelastning.

Haha nu undrar ni säkert varför jo det ska jag berätta. Har en kund som har byt nätdel säkert 3 gånger och blir inte nöjd för att minnenerna inte får rätt volt antal. Så nu frågar jag alla er Datanördar om hjälp att hitta ett RIKTIGT bra Nätaggregat som inte går att klaga på. Glömde säga att han har haft bra kval. på att andra Nätaggregat han har byt/köpt.

Man behöver veta mer detaljer om datorn samt vad för nätagg som har avverkats hithills, du frågar just nu "hur långt är ett snöre"

För övrigt så är det moderkortet som sköter om spänningsregleringen till minnet, inte nätagget, så det spelar ingen roll om man skaffar bästa tänkbara nätagg om moderkortet är sunkigt, blir inte stabilare spänning till minnet iallafall.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Tack då hoppar vi PSU frågan. Kunden har ett par minen som är 1.5v men han får bara ut 1.4 och han är fast inne i att han måste verkligen få upp dom i 1.5v ^^ Hur ska han göra ? @ggustavsson:

Visa signatur

[ Intel Core i5-4670 ] [ Nvidia Gefroce GTX 1080 ] [ Kingston HyperX 20GB ] [ Crucial MX100 256GB ] [ AOC 27" LED ] [Asus 27" LED]

Permalänk
Medlem

han har HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Blue

Visa signatur

[ Intel Core i5-4670 ] [ Nvidia Gefroce GTX 1080 ] [ Kingston HyperX 20GB ] [ Crucial MX100 256GB ] [ AOC 27" LED ] [Asus 27" LED]

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/158163-corsai...

Har föregångaren utan digital styrning och den klarar av att peta ut alla 1200w på 12-voltslinan vilket blir 100 ampere. Har ju inte användning för det överhuvudtaget och enda anledningen till att jag köpte just det agget var för att jag hittade till ett riktigt bra pris och eftersom det är helt passivt vid under 50% belastning.

Att inte kunna peta ut rätt ström till minnena har däremot i princip inget med det att göra.

Vad menar du med att han bara får ut 1.4V ur minnena? Om du menar att moderkortet bara petar ut 1.4V till minnena så låter det som problem med moderkortet. Vad körs minnena i för frekvens då? Det är ju trots allt det som är det som spelar någon roll.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sn0wm@n:

han har HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB Blue

Fungerar inte datorn eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Hur vet kunden att minnena bara får 1.4v?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sn0wm@n:

Tack då hoppar vi PSU frågan. Kunden har ett par minen som är 1.5v men han får bara ut 1.4 och han är fast inne i att han måste verkligen få upp dom i 1.5v ^^ Hur ska han göra ? @ggustavsson:

Vilket moderkort och vilka minnen är det?

Ska nämnas att många minnnt som har 1.5volt vid specad hastighet tex 1600Mhz kan ha lägre volt än så med auto om hastigheten är lägre än specad, tex så mina 15volts minnen vid 1600Mhz ställer in sig på 1.35volt vid 1333 Mhz med auto om jag inte aktiverar XMP profilen eller ställer volten högre manuellt.

Vilka värden som är inprogrammerade i SPD, jdec och XMP kan man kolla med CPU-Z

Visa signatur

Acer Predator Helios 300