Är detta verkligen en äkta heliopan-vara (UV/IR-filter)?

Permalänk
Avstängd

Är detta verkligen en äkta heliopan-vara (UV/IR-filter)?

Tjena! Jag är i behov av en IR/UV filter för min bmpcc och även kommande fotokamera och heliopan tycks ska göra bra sådana filter. Har kikat på B+W, Hoya å Dörr men dessa tycks inte täcka tillräckligt spann i ljusspektrumet. Jag hittade en här på eBay till nästan för bra pris men kartongen ser ju sjukt sunkig ut (notera att 0,75 är höjden på filtret och INTE filterdiameter):

http://www.ebay.com/itm/Heliopan-Digital-IR-UV-Filter-52x0-75...

Är detta en äkta heliopan-vara eller äré nått lurt? Säljaren tycks vara från Tyskland där heliopan kommer ifrån så då kan priset stämma eftersom på bhphotovideo är samma vara dyrare (http://www.bhphotovideo.com/c/product/156797-REG/Heliopan_705...) vilket kan bero på import osv?

Tack för svar på förhand! / AplAy.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

/tills du får bättre svar/
Jag vet inget om filter men väldigt mycket annat är billigare i Tyskland. Halva priset på bildelar.
Riktigt knasigt är det att svenska delar är billigare att köpa i Tyskland.

Permalänk
Medlem

att det är billigare kan vara hårdare konkurrens och andra skatter
jag beställer gärna från Tyskland dom har ganska snabba leveranser

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Med tanke på att säljaren har 100% feedback, vilket är extremt ovanligt, så är det väl bara att slå till om priset är rätt.