Batteri problem macbook pro 13 retina late 2012

Permalänk
Avstängd

Batteri problem macbook pro 13 retina late 2012

Byte mig en sådan idag.
Har rensat smc och batteriet står på 0%
Dör direkt när jag drar ur laddaren
Fläkten går på högsta också.
Magsafe lyser antingen orange eller grön

Permalänk
Medlem

1. Vem gjorde bytet, Apple store eller du?

2. Om du, kollade du verkligen att det var rätt modell på batteriet, om det inte var du gå tillbaka till butiken och be dom fixa problemet.

3. Om det var du som byte ut batteriet, såg du till att kabel var ditsatt (till batteriet)

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Avstängd

@Stefan93:

Nej. Jag byte åt mig en macbook det jag menade.
Säljaren svarar inte och batteriet funkade inte vid köp.
Ser nästan ut som att skruvarna har öppnats.
Kan det vara så att batteriet är urtaget ?
Eftersom det står 0%
Laddaren funkar som den ska! Kan andvända datorn med den!

Permalänk
Medlem

Om du kollar infon "Om den här datorn" så har du batteristatus där, brukar bla. stå laddcykler mm info under den. Jag har en liknande modell och batteriet har blivit sämmre, inte alls som i början men tror det är svårt att få 0% om det inte är paj/urplockat alt fuktskadat

Permalänk
Avstängd

@subonez:
Köpte pentalob 1.2mm i dag och öppnade.
Batteriet är inte svält och sitter som det ska.
Hittade inte något konstigt alls.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara anledningen till att personen sålt det då batteriet har dött helt enkelt (dvs cellerna) köp ett nytt på Ebay m samma modell namn.

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.