Permalänk

Lenovo Flex 2 Pro?

Hej,

Letar efter en dator som ska användas till film, surf och ordbehandling och lättare spel (i stil med minecraft). Jag undrar om Lenovo Flex 2 Pro som just nu kostar 6000 kr på elgiganten kan vara ett vettigt köp?

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Med tanke på 1080p och 256 gb SSD borde den vara ganska prisvärd, eller?

Permalänk
Medlem

En helt vettig datte för det priset du betalar. Lenovos senaste modeller (Yogan, exempelvis) är rätt höjdljudda under små mängder press. Vet inte hur just Flex:en ställer sig till detta.
Annars bra kräm, i5:a, 8GB ram, att notera är ju dock att det är ett integrerat grafikkort. Sen att den gå att fippla runt är fränt, vet att "fästet" mellan skärm och tangentbordsdelen diskuterats en del, men ser i övrigt inga problem.

Film, surf, dokumenthantering och snällare spel, ja kapten.

Permalänk
Medlem

Jag lade en beställning på den inatt, så jag har den imorgon. Kan återkomma med lite första intryck! Den verkar då extremt prisvärd!

Permalänk
Medlem

Kollade på denna dator rätt länge men missade rean. Återkom gärna med din erfarenhet kring ljudnivån och batteritiden, då den skiljer sig på olika reviews.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem

Har ännu inte provat datorn ordentligt, men jag har startat upp datorn och hållt på lite i allmänhet, och än så länge så är jag rätt imponerad! Fysiskt sett så känns datorn väldigt premium, jag gillar skärmen och datorn känns rapp och responsiv. Då jag är rätt dålig med touchpaden så vill jag inte uttala mig om hur bra den är, men den känns ok. Varken mer eller mindre.

Verkade dock vara mycket Lenovo bloatware på den som jag var tvungen att ta bort. Jag ska prova datorn mer inatt, men än så länge verkar den lovande med tanke på sitt pris! Och touchen är jättetrevlig.

Permalänk

Hej,

Tack för alla svar. Jag missade att kampanjen bara var till söndagen så det blev inget köp. Hoppas den blir nedsatt igen inom snar framtid.