system recovery utan återställningspunkt?

Permalänk
Medlem

system recovery utan återställningspunkt?

tjena något mycke irriterande hände mig för ett par timmar sen när man startade upp datorn och fick ett gäng uppdateringar bland annat på amd catalyst...
mitt uppe i instellationen så stängs datorn av och nu sitter jag tydligen utan grafik korts inställningar. och får inte till att installera in nya då det står att we are unable to find a driver for your system. så då tänkte jag att ja snabbt och smidigt skulle göra en system recovery o dra tillbaka en dag och göra om o göra rätt så att man inte skulle behöva tänka mer på d. men då när jag går in på system recovery så står står det att det är avstängt. och jag har försökt sätta på det men det står även att jag inte har några återställnings punkter. så då har jag för mig att man någon stanns bara ska kunna välja vilket datum man vill ställa tillbaka dator till och köra från det datumet?

så fråga är hur vrider jag tillbaka dator? kan man göra det någon stanns i bios? har kollat runt men hittar d inte.

och har googlat bra länge men inte hittat något som funkar. så lägger mitt hopp på att någon här har koll på hur jag kan lösa det här problemet.

Permalänk
Medlem

Har du ingen återställningspunkt kan du inte gå tillbaka till något tidigare datum. Det verkar ju ha hänt något konstigt i datorn, så det återstår nog bara en nyinstallation av operativsystemet. Ett tips: när du fått ordning på allting så tag en kopia på systemet med t.ex. Backup and recovery 2014 Free https://www.paragon-software.com/home/br-free/download.html

Det kan ju också vara hårdvarurelaterat, då blir det till att felsöka del för del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tudde00:

tjena något mycke irriterande hände mig för ett par timmar sen när man startade upp datorn och fick ett gäng uppdateringar bland annat på amd catalyst...
mitt uppe i instellationen så stängs datorn av och nu sitter jag tydligen utan grafik korts inställningar. och får inte till att installera in nya då det står att we are unable to find a driver for your system. så då tänkte jag att ja snabbt och smidigt skulle göra en system recovery o dra tillbaka en dag och göra om o göra rätt så att man inte skulle behöva tänka mer på d. men då när jag går in på system recovery så står står det att det är avstängt. och jag har försökt sätta på det men det står även att jag inte har några återställnings punkter. så då har jag för mig att man någon stanns bara ska kunna välja vilket datum man vill ställa tillbaka dator till och köra från det datumet?

så fråga är hur vrider jag tillbaka dator? kan man göra det någon stanns i bios? har kollat runt men hittar d inte.

och har googlat bra länge men inte hittat något som funkar. så lägger mitt hopp på att någon här har koll på hur jag kan lösa det här problemet.

Kör DDC http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle... först så kommer det säkert lösa sig med grafikkortet

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700