Får bluescreen varje dag

Permalänk

Får bluescreen varje dag

Tjenare som texten lyder så får jag bluescreen varje dag och det är extremt irreterande med tanke på min setup. vad kan felet vara?

Asus Maximus VII Ranger
Intel Core I7 4790k 4,4 ghz
Corsair RM 850 Gold
Gigabyte Gtx 970 G1 Gaming 4Gb Sli
Gigabyte Gtx 970 G1 Gaming 4Gb Sli
Kingston Hyperx Savage Xmp 2400 mhz
Corsair H100i
Samsung SSD 850 EVO 120 GB
Seagate 1T

snälla detta gör mig galen av att den fpr bluescreen. Säg snälla vad som behövs fixas eller köpas.

mvh Pontus

Permalänk
Permalänk
Medlem

Längst need står det massa siffror, t.ex 0x000000003B

Vad står det för dig?

Permalänk

Kommer inte ihåg men de kommer för ofta. står typ collecting data

Permalänk
Medlem

ta ett kort med mobilen nästa gång, så står det vad som felas..

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk

Du kan ladda ner BlueScreenView. Visar vad som hände när du fick bluescreen.

Visa signatur

🖥 → Intel Core i5 4670K 4.5 GHz |GPU: 2x EVGA GeForce GTX 970 SC ACX 2.0 Sli |Moderkort: MSI Z97 GAMING 7 |RAM: Corsair 16GB 1600mhz |PSU: be quiet! Dark Power Pro10 750W 80+ Gold Modulär |SSD: 1x Samsung SSD 840-Series 120GB 1x Samsung SSD EVO 840-Series 250GB 1x Samsung SSD EVO 850-Series 500GB |HDD: 2x 1TB, 2x 2TB, 2x 3TB |OS: W7 64-bit

🖥 →Ryzen 7 2700x @4,2ghz • Asus Strix gtx 1080ti • 32GB DDR4 3200MHz • ASUS ROG STRIX X470-F GAMING

Permalänk
Medlem

Omöjligt att svara på med tillgänglig information. Ska jag höfta så är det inte sällan som trasiga minnen är boven i det hela. Så ett vettigt ställe att börja på kan vara att utesluta fel med ramminnet. Du kan använda memtest för att testa.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Nvidia har extrema problem med sina drivrutiner just nu, kolla in på forums.geforce.com
Du är långt ifrån ensam.

Öppna Event Viewer och kolla vad som händer innan det krashar(critical):
Jag har liknande problem:

Googla på ACPI och du får många svar med Ranger kortet, Asus själva hävdar att det är amda00, dvs Asus Probe II Sense som är felet. Testa att uppdatera det. Dock är det många som hävdar att det är något annat fel.

Ladda ner http://www.resplendence.com/whocrashed så blir det lättare att felsöka

Kolla här om du har ACPI errors:
http://rog.asus.com/forum/showthread.php?48808-Help-Multiple-...

Permalänk

Jag hade problem med det, visade sig att processorfläkten inte satt ordentligt. Berodde helt enkelt på överhettning.

Sen hade jag inte tillräcklig luftgenomströmning i hyllan där datorn stog.

Inga problem sen jag fixade till det iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För att ha en bas att utgå från i felsökandet:

-Ta bortöverklockningen.
-Kör memtest86+

Kör sedan oklockat några dagar, och se om problemen består.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Prova en minnens sticka i taget, du kan även prova koppla bort ena grafikkortet.
Som nån nämnde ta kort och skriv ut felkoden här.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc