Söker 144Hz skärm som är värd pengarna

Permalänk
Medlem

Söker 144Hz skärm som är värd pengarna

Halloj, har funderat mycket under den senaste tiden vad jag ska köpa för skärm då min nu är från 2008. Jag ville först ha en 1440p skärm men nu då jag spelar cs mycket vill jag ha en 144Hz skärm. Jag har kollat runt mycket så jag vet vad som finns men det är många som har olika tankar om olika skärmar vilket gör att jag undrar om vilken som är mest värd. Var sugen på BenQ XL2430T men då priset var ca 3500 var jag inte så sugen mer just beroende priset för jag har sett likvärdiga skärmar som tex Asus VG248QE som nu finns för 2590 kronor. Jag har en till fråga angående Benq XL2411Z, det som är min fråga om den är ifall den har dåliga färger? Det är många som jag sett snacka om att det är nån benQ som har dåliga färger och undrar om det är den som har det? Mvh

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Medlem

Sitter just nu med ett problem med en nyköpt VG248QE och avråder starkt från denna: många inklusive jag själv kan inte få Display Port att fungera, och Asus verkar inte ha någon lösning för detta - för vissa är det t.o.m. så illa tt endast HDMI fungerar, och HDMI kan endast ge ut 60hz.
Vad som helst utom Asus VG248QE!

Permalänk
Medlem

@SweGer: Okej! Tack för infon!

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Medlem

håll dig till 24" om du ska ha 1080p, blir pixligt på 27". färgerna på TN panelerna är inte dom bästa men går att tweaka lite med skärminställningarna.

asus vg248qe är bra, har även haft 2 benq skärmar som varit bra

kan du spara ihop 4.5k så kan du ju skaffa en acer 144hz 1440p skärm

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

håll dig till 24" om du ska ha 1080p, blir pixligt på 27". färgerna på TN panelerna är inte dom bästa men går att tweaka lite med skärminställningarna.

asus vg248qe är bra, har även haft 2 benq skärmar som varit bra

kan du spara ihop 4.5k så kan du ju skaffa en acer 144hz 1440p skärm

Jo, pengar kommer jag få i augusti men vill inte spendera så mycket på en skärm för jag vill ha pengar till annat också

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC

Permalänk
Inaktiv

Hej!
Jag kan rekommendera Benq XL2430T som har en riktigt bra och skarp bild samt den är flimmerfri.
http://gaming.benq.com/gaming-monitor/xl2430t

Jag hade en Asus vg248qe innan och den fick man ont i ögonen efter några timmars spelande då den har pwm dimming på skärmen som flimrar lite, samt hade inte lika skarp och klar bild som benq skärmen.

Mvh

Permalänk
Medlem

#15430657
#15532685

Varför velar du så mycket? Kliar det i fingertopparna så handla innan du blir äldre och åker gungstol... Samt så skriker bossen där hemma att du är för gammal för några TeeVee-spel.

Nah men, från bakhuvet så har 2411 betydligt sämre kontrast än 2430, samt så har den ingen DP ingång ens. 2411 dyker ofta i pris neråt 2000-2100:-, vilket känns lite grann som ett rån egentligen. Men vill man ha mera, kan spendera mera stålar och tior på nånting bättre så hade jag iaf gjort det. YOLO
Allt jidder och tänkande som sker i dumburken ska översättas från en ingående kabel och in i en skärm som du ska glo på, i väldigt många timmar varje dag/vecka/månad totalt sett. Just nu är det väl lite halvljummet skitläge då det sker en liten reform på alla skärmar, G-sync/Freesync osv med t om (äntligen) IPS paneler under huven.

Men sånt lyx kommer kosta extra ett tag till, helt säkert.

Edit: Många rekommenderar Acer idag, vilka jag tycker kan ta sig i brasan så länge de enbart har 2 års garanti på skärmarna.

Permalänk
Medlem

@GooGeL: Haha, klockrent svar. Blir nog att köpa XL2430T då

Visa signatur

Processor: Intel core i5 4690k @4GHz RAM: 8gb ddr3 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 970 SC